21 augusti 2010

Back in (Homemaking) Business!!

Very Long Time No See!!! Bloggen har haft semester och Hemmafrun med den...
Vi blev fast i Sverige några dagar längre än beräknat pga visumförsening och fick boka om, men för en dryg vecka sen damp vi ned i vårt kära hem i Columbus, IN. Vistelsen i Sverige var trevlig med skönt väder (en riktig regndag, annars 20+25 sköna grader) och väldigt intensiv. Förutom tre (!) besök på US Embassy hann vi med att träffa familj och vänner, men alltför få, tiden var för kort. Plus några utflykter och fix på tomten samt planera ombyggnad i huset inför återflytten nästa sommar.

Här har det varit varmt sen vi kom hem och vi har njutit av poolen, särskilt nu ikväll (24gr) då jag o maken tog ett sällsynt dopp efter att barnen lagt sig, i mån- och fackelsken... så mysigt och avkopplande! Det kommer man att sakna när man flyttat till Sverige igen, antar jag, men där finns förstås annat härligt som vi inte har här.

Skolan har börjat så smått också; det är fortfarande introduktion med halvdagar men på onsdag drar det igång för fullt. Alba har börjat First Grade (ettan) medan Elias går kvar i Preschool, liksom Gabi, och de verkar alla ha funnit sig väl tillrätta.

Nu ska jag strax ge skönhetssömnen en chans, det behövs...
Konversation ikväll, framför spegeln i barnens badrum medan jag borstade A:s tänder:
Jag: "Usch, vad jag ser trött ut..."
A: "Jag tycker att du ser död ut!"
E (nyfiket förvånat, sittandes på toaletten): "Är du verkligen död, Mamma?"

Good Night from Indiana! :)

5 kommentarer:

BQ sa...

Härligt att få läsa din blogg igen! Vi är många som har LÄNGTAT efter Columbus-Nytt! Kan försäkra att du inte alls såg "död" ut vid senaste mötet...Men sömn måste du prioritera.
KRAM!

Gullehjärtat sa...

Hahahaha - den konversationen gick inte av för hackor! Underbart! Fast, jag är helt övertygad om att lilla Alba överdrev kolossalt mycket. Visserligen minns jag (nostalgi, nostalgi) hur otroligt morgontrött du kan vara och hur formidabelt trött du också kan se ut, men DÖD???? Never!!
Kramelikram från Anna al-kolliidjatu

m family goes västerut sa...

Sov nu mer än när vi nattsuddade... Måste själv kojsa nu för hon är snart ny dag här. Förresten är det höstrusk så vi saknar värmen!!!!!!!!
Kram!

Anonym sa...

Tänk vad barn kan muntra upp ibland:-)
Skönt för er att vara på plats nu när skola och jobb drar igång. Här hemma känns det som hösten är på ingång, regn, blåst och åska. Härligt det också!
Kram My

Nena in da USandA sa...

BQ: Tack, skönt att höra! Att jag inte såg död ut, alltså!
Jag ska försöka vara lite flitigare på att blogga nu framöver men det är svårt att få ihop med sömnprion... Kram!

Anna: Haha!! Ja, det var tider det... Tack för uppmuntran! Kram!! :)

Linda: Miss U... Skulle gärna offra lite nattsömn om jag fick dig tillbaka i samma tidszon! Kram!

My: Oj, vilket höstrugg redan! Men mysigt på sitt sätt. Vi njuter av värmen ett tag till men hösten kommer hit med, tids nog. Kram och ha en skön vecka!