03 augusti 2011

Invandrad flyttröra...

Vi kom hem till Sverige i torsdags kl 07, hela resan gick väldigt bra ända fram till dörren. Sen måste vi ha fått lyckohormoner av att komma hem eftersom ingen, inklusive barnen, tog någon lur förrän framåt sju/åttatiden på kvällen då det var dags att ta nattvila.
Det har varit mycket att ordna med här och igår kom flyttlasset, det som var i containern, så nu är här rörigt, vill jag lova... Vi har levt i olika typer av flyttstök i ett par månader nu så man börjar bli van, men det känns nog roligast nu, att få packa upp allt. Det är lite av julaftonsfeeling kan man säga.
Idag begav vi oss även till Skattekontoret för att få status som invandrare och bli inskrivna i alla olika system men det tar några veckor så vi hoppas att vi inte behöver åka till läkare nu t.ex. för då kan det bli lite problem med kostnader etc.

Nu ska jag sova; vi har så hopplöst seg internetuppkoppling här att jag inte vågar mig på att ladda upp några bilder sent som det är. Och så måste jag sova lite så att jag orkar åka till Göteborg imorgon för att hämta en bil som vi tagit med som flyttgods. Det är som sagt mycket som ska ordnas... Vi höres! :)

7 kommentarer:

BQ sa...

Roligt att ni tycks uppskatta att komma hem. Har just bokat lö-kväll.
Lycklig Göteborgsresa!

Anonym sa...

Välkomna hem!!
Kram från My

Anonym sa...

Välkomna hem!!!
Kramar från lill-kussen med familj

Anonym sa...

Hej Magdalena! Har tänkt på er de senaste dagarna, så jag läste här för att få veta hur ni har det. Skönt att hemresan gick bra och att grejerna har kommit. Vi har träffat 2 av de nya svenskfamiljerna nu. I Albas gamla klass blir de nu 4 svenska barn. Vilken invasion! Sofia hälsar mycket till Alba. Kram från Sanna & co.

mammaxtre sa...

Välkomen hem!

Jag har förstått att det inte bara är att flytta hem. Att det blir en del att ordna med.

Befinner vi oss båda i Trosa nu?

Ha det fint

Katarina sa...

Hej där.. Jag har ju inte bloggat på länge och inte helelr läst bloggar.. Men nu ser ajg att ni lämnat USA bakom er och mitt inne i flyttröran hemma i Sverige.

Det blir säkert en stor omställning igen, både rolig men kankse inte helt enkel, iallafall om man tar del av de andras hemflyttar..

Lycka till nu!

Nena in da USandA sa...

BQ: Tack det var en trevlig middag!

My resp. Lillkussen: Tackar, hoppas att vi ses snart!!

Sanna&Co: Tack för infon! Vi får höras på tfn/Skype lite längre fram när Alba är hemma och vårt Intrenet funkar. Kram och hälsa!

mammaxtre: Ja, det är en hel del att ordna med... Vi finns i Trosa nu och stökar och stökar... Ha det gott!

Katarina: Tack; nej, helt enkelt är det inte men man får ta en dag i sänder. Nu är vi ju så uppe i det praktiska så man fokuserar på det men det kommer nog att förändras en hel del på olika sätt, vardagen och livet i övrigt...
Ha det!