04 juni 2012

Ljust och kallt... :(

Oh my, vilken lååååång och seg och jobbig vår! Varför är det så kallt?
Jag njöt för fullt när vi i Stockholmstrakten hade tidig vår tre veckor i mars, men bakslaget som kom nu efter den underbara sommaren som kom av sig får verkligen humöret att sjunka...
Jag "lider" lite av ljuset också; jag tycker att det är underbart vackert med kvällsljuset, men när ungarna ifrågasätter varför de måste lägga sig mitt på dagen eller, efter en dag hemma, undrar om vi äter lunch eller middag när vi äter kvällsmat, då känns det inte så kul.
Kul är det inte heller att vakna 3:30 av att fåglarna högljutt lever om när solen går upp, när man vet att klockan ringer 1,5h senare; det har hänt lite för ofta nu...

Det var faktiskt skönt i USA, att när man skulle sova var det mörkt. Ursäkta gnället men det har varit så påtagligt.
Good night från den heltidsarbetande frun som egentligen gillar våren när hon får vakna av sig själv och slipper elda i braskaminen i juni... :)

3 kommentarer:

BQ sa...

Vad ska barnen säga när de är hos mig i sommar...särskilt Gabis period! Solen lyser ju om Natten!
Tips: jag lägger min mörkblå "papegojduk" över huvudet - och vips har jag sovmörker! Det tyckte Alba om i fjol...

Nena in da USandA sa...

Det går säkert bra, de har nog vant sig till dess! :)

Katarina sa...

Jätte bra blogg! Tack så mycket :)