07 maj 2012

Tacksam för antikvariat!

Time flies as usual... Kan inte tro att jag inte skrivit sen i mars; dagarna bara flyter ihop med jobb, barn, handla, fixa i trädgården, städa, plocka legobitar, laga mat, natta osv...
Jag har fått några glada tillrop med anledning av bloggen - tack! Blir såklart peppad att skriva igen, för det är ju så roligt egentligen!

Jag var i Paris för ett par veckor sedan och allt sedan jag kom hem har jag letat efter kamerakabeln för att kunna ladda ur bilder... suck. Mest är det bilder på motorer och diverse maskiner eftersom det var en jobbresa till en stor mässa, Intermat. Men några lite roligare bilder finns också fast de får nu vänta.
På resan hade jag med mig en intressant bok, "Amerikanerna Sådana är de, så tänker de" av Staffan Ekendahl. Jag hade bara kommit en fjärdedel in i den när jag glömde den på flyget... När jag skulle beställa den i bokhandel på Internet var den slut hos förlaget. Men så testade jag Antikvariat.net och där fick jag napp! Vilket flyt; jättetrist om jag inte hade fått läsa klart. Den låg i brevlådan härom dagen, fint inslagen och i perfekt skick. Fantastiskt, jag som i mitt tidigare liv gått och grottat i antikvarier i hopp om någon speciell bok och nu kan man hitta den hemma i datorn och få den till brevlådan!!

Nu är det dags att gå och sällskapa lite med nämnda bok - Gonatt! :)

3 kommentarer:

BQ sa...

Kul!
Var det möjligen med inspiration från "Sista brevet till Sverige"?...Man kan även lägga upp en bevakning på sällsynta böcker. Fö har hagtornshäcken nästan däckat mig, men snart är den besegrad.

BQ sa...

PS Kollade Intermat. Jättestort! Demonstrerade ni också motorer? Men det var män, män överallt...Hur kändes det att vara tjej i detta sällskap?
Uppskattning?...

mammaxtre sa...

Hallå där, jag undrade nog allt vart du tog vägen. Hoppas allt är bra med dig.