22 juli 2010

På g igen

En snabb uppdatering i natten...
Jag har verkligen inte hunnit blogga nåt, inte hunnit hålla på med bilder etc utan det har bara varit en massa aktiviteter med barnen på dagar och kvällar samt en massa måsten sent på kvällen/natten typ skriva omständiga reklamationsbrev eller skriva klart barnens visumansökningar (varför sparar jag allt trist in i det sista?) och svara på frågor om de tänkt ägna sig åt eller sponsra terrorverksamhet, idka pengatvätt eller om de någonsin varit drogberoende... Jag kan förstå att de amerikanska myndigheterna vill försäkra sig om att de inte släpper in fel "element" men vem skulle svara yes på frågorna om man har något olagligt i görningen eller har ett dunkelt förflutet?
Känns mest som slöseri med tiden för min del. När de ändå gjorde om onlineansökningssystemet kunde de väl ha tänkt på att bygga in en spärr som automatiskt sållar bort alla dessa frågor vid ansökningar för småbarn så att föräldrarna kunde spara lite dyrbar tid?

Well, well, nu ser vi fram emot nästa resa istället och första anhalt blir New York där vi stannar några dar. Jag hoppas att maken ska få uppleva ett sommarvarmt och trevligt NYC; hittills har det varit ett par råkalla vinterbesök och han har inte varit särskilt imponerad av The Big Apple så här långt. Men nu hoppas jag att han ändrar åsikt, annars har jag nog fått dit honom för sista gången...

Hörs av igen, antingen härifrån Rostbältet (hur kan det förresten vara så otroligt fuktigt här?? Och så mycket oväder? Igår var det faktiskt en tornado "touch-down" ca tio minuter söder om oss och några "funnel clouds", dvs roterande trattformade moln, observerades i vårt County, men vi hörde bara tornadosirenen och skyndade oss hem) eller från östkusten om vi har tillgång till Internet på hotellet, men det brukar ju finnas.
Adios Amigos!

6 kommentarer:

mammaxtre sa...

New York, som jag vill dit igen. Lyckos dig :-)

Katarina sa...

NY, har som alla andra stor städer charm och saker man gärna undviker..

Hoppas det blir ett nytt NY ni får besöka, så kanske det blir en ny favorit för alla i familjen!

Efter att läsa Saltistjejens blogg som bor i NY, har jag blivit mer och mer sugen på NY, igen!

Ha de gott!

m family goes västerut sa...

Herj darling!
Nu sticker vi till Gotland. På söndag finns jag med i tanken hela dagen. TACK.
Linda

BQ sa...

Även BQ är med er i NY hela söndagen! LYCKA TILL med allt! Hälsa T att jag också gillade Big Apple på mitt 3-dagarsbesök under vackra vårdagar.

Camilla sa...

Hoppas att ni får några bra dagar i NY. Det kommer i varje fall inte att vara snorkallt och blåsigt:)
Hoppas att vädret här hemma kommer att vända tills ni landar på fosterlandsjorden. Den här helgen ska det visst regna.

Kram

Nena in da USandA sa...

mammaxtre: Jag hoppas att du snart kan komma hit igen, det är en spännande stad som jag aldrig tröttnar på att upptäcka mer av! :)

Katarina: Tack, den här gången blev faktiskt annorlunda och oväntat spännande för oss alla! Inga turistfällor den här gången, vilket var befriande... Ha det!

Linda: Hoppas att ni har det superskönt på Gotland, låter härligt!!! Tack för din tanke på oss och Gabbis idag, det värmer. Kramar!

BQ: Tack, jag vet att du tänker på oss! :) T hälsar tillbaka! Kram!

Camilla: Nej, kallt har det definitivt inte varit! Men regn fick vi nog av idag så det får gärna torka upp hemmavid tills vi kommer... :) Kram!