08 juli 2010

"Soliga Kalifornien"

I lördags packade vi väskorna och drog iväg till San Francisco för att hälsa på några familjemedlemmar som bor här, strax söder om SF.

Det var så skönt att komma hit där det är lite mer svalkande värme än i Indiana. Dessutom är vädret jämnt och "Sunny California" är ingen klyscha just här iaf, eftersom det inte förväntas regn förrän i november. Det är egentligen hett men tjock dimma ("fog"), från Stilla havet drar ofta in över land och hamnar på bergen västerut, vilket ger en behaglig svalka här i Los Gatos. När vi var i kuststaden Santa Cruz igår var dimman dock inte så skön eftersom det var rått och bara ca 15 grader. Men det går ju bra att klä på sig mer om man vet om det, så det blev trevligt iaf.

Vi har även hunnit med bl.a. en dag i spännande Monterey och imorgon torsdag bär det antagligen av till SF. "Imorgon" skriver jag, fastän klockan precis passerat midnatt och klockan i Sverige är nio på torsdagsförmiddagen.
Hur som helst ska jag gå och lägga mig nu och bilder kommer senare eftersom jag inte hittar min kamerakabel just nu...
Over and out from Dark California :)

4 kommentarer:

Gullehjärtat sa...

Låter underbart med ett soligt Kalifornien! Ungefär som här just nu :-)
Jag trivs i värmen, så jag hör definitivt inte till dem som klagar när termometern för jag vet inte vilken dag i ordningen visar cirka 25 grader i skuggan...
Jo! Glöm inte att göra som mina föräldrar minns från när de var i Kalifornien senast: De plockade apelsiner och citroner direkt från träden och de var så söta, så söta. Inte ens citronerna var särskilt sura!!
Ta hand om dig och ha gott om solkräm så du inte bränner dig, kompis!! Kram! Anna-Panna al-kolliidja

Camilla sa...

SF är en av mina favoritstäder! Jag kan inte vänta innan jag får se dina bilder därifrån och få en härlig flashback. Det var över 10 år sedan jag hade förmånen att bli förälskad i denna stad.
Hoppas ni har det jätteskönt.

Kram

mammaxtre sa...

San Fransisco vad coolt. Det låter himla trevligt.

Njut av miljöombytet.

Nena in da USandA sa...

Gullehjärtat: Vilket fantastiskt väder ni verkar ha, härligt!
Frukt och grönt bara smälte i munnen i CA... Mmmm... Sköt om dig - kram Kollidja!! :)

Camilla: Det var superhärligt i CA... bilder kommer när jag laddat ur kameran. Vi hann dock inte vara mer än en kortis i SF denna gång, det fanns så mycket att upptäcka i övrigt hela tiden. Ha det!

mammaxtre: Ja, det var trevligt och lite annorlunda. Skönt att komma bort lite ibland!