14 oktober 2010

Diverse njutningar

Här ligger jag bekvämt i soffan och surfar sköna semestersajter medan direktsändningen av den chilenska gruvarbetarräddningen pågått...
Lite kontraster kan man tycka, att vistas på en skön karibisk ö och att vistas i en igenrasad gruva hundratals meter under markytan. Men på CNN hade de räknat ut att gruvarbetarna, som blivit nationens hjältar med presidenten närvarande vid räddningsinsatsen, kunde tjäna hundratusentals dollar på intervjuer mm.
Så förhoppningsvis får de, när de återhämtat sig, ta igen det ofrivilligt långa skiftet och njuta lite av tillvaron...

Själv har jag, av olika anledningar, inte åtnjutit mycket datortid senaste veckan och det har bloggen fått lida för. Nu har Fall Break (höstlov to-sö) dragit igång och det kan bli datortid om barnen är sams och leker fint; är de inte det och alla tre pockar på uppmärksamhet samtidigt så blir det inte det.

Det blir det inte heller om mitt Mastodontprojekt vill bli avslutat... Det är scrapboken jag håller på med till skolan och som stulit många kvällar. Igår gjorde jag klar sida nr 40 och jag tror att jag har ca fyra kvar. Men då har jag fuskat och skickat vidare en bunt foton till en annan mamma; tänkte att det kunde vara trevligt om albumet blir klar denna sida om nyår...
Fast jag måste erkänna att jag faktiskt njuter av att pillra med det och under tiden det pågått har jag frossat i div verktyg och material som jag gradvis laddat upp med, såpass att maken tycker att jag blivit helt insnöad på det. Kanske tur ändå att jag inte har tid att jobba med det alltför ofta...

Nu ska jag iaf njuta av sovtid, är extra trött för att jag var på gymmet idag igen (dock inget spinningpass efteråt; skulle hinna handla lite innan hemmafrugänget samlades för en trevlig och god lunch hemma hos en av svenskorna... en vanlig dag här alltså.
Hehe, nä, det var en skönt lyxig dag!)
Nattis! :)

2 kommentarer:

m family goes västerut sa...

Önskar jag kunnat hjälpa dig, får börja med digital scrapbooking. Puss!

Nena in da USandA sa...

Åh, det hade varit så mysigt att få scrappa med dig!
Jag ska sätta in en bild på mud-rummet när det blir färdigt (om det nånsin blir klart, börjar nästan misströsta...). Kram! :)