19 oktober 2010

Senilsnören?

Finns det inga "senilsnören" för mobiltelefoner, ni vet såna där som hänger runt halsen så att man inte förlägger sina glasögon?
Jag skulle gärna ha nåt sånt till mobben för jag gör mig själv galen eftersom jag ideligen glömmer eller förlägger den någonstans, minst en gång per dag i snitt...
Vet inte hur många gånger jag fått ringa till mig själv för att kunna hitta den. Och idag t.ex. låg den kvar hemma i fickan på min cykeljacka när jag drog iväg på stan vilket fick till följd att jag inte kunde ringa och föreslå en lunchdejt. Men jag fick sällskap av Gabi iaf och vi åt en god måltid på favoritkinan, vilket inte var fy skam. :)

Tanken på mat får det att börja suga i magtrakten så jag ska väl förflytta mig till köksregionen, mitt favoritställe (not!)... C u l8er alligator!

5 kommentarer:

m family goes västerut sa...

Gör en plats i hemmet där du alltid lägger den. På ett strategiskt ställe! Prova.

Nena in da USandA sa...

Tack, har försökt men den byter väskor och fickor och läggs omedvetet här och där... Fast jag har ett ställe i köket, det är bara det att jag åker ifrån den ibland även när den ligger där... :/

Katarina sa...

Det finns ju, bälten, det finns snören också att hänga runt halsen med mobilen dinglande över magen,,,

Sedan finns det visst mobiler man kan ropa på. så ska de avge ett ljud var de är,, Jag är värre på nycklar,, men numera lägger jag allt i en låda i köket, när jag packar upp,, där kan jag ibland hitta sakerna ibland inte.

Jag känner verkligen igen problemet!

mammaxtre sa...

Klart att det måste finnas olika alternativ. Du är ju i Amerikat :-)

Lycka till!

Nena in da USandA sa...

Katarina: Jag har mobilen i väskor (byter ofta...) och fickor (byter ofta igen) och senast försvann den i klädbyte efter dusch... Så snöre och skärp går bort men den där ropvarianten känns hoppfull! Under förutsättning att jag inte åker ifrån den, vilket tyvärr händer ofta...
Ska försöka mig på din lådmetod, tack för tipset! :)

mammaxtre: Jo, det borde det ju göra, har inte letat ännu. Får ta och fråga några infödingar om de har nåt hett tips...