07 oktober 2010

Nära en nära-döden-upplevelse

Onsdagar är tänkt att vara en lyxig dag då jag får rå mig lite själv o kan göra vad som faller mig in, om jag inte känner en påtaglig lust att städa. Alla barnen är för en gångs skull friska (!) och gick i skolan. (Men jag var ändå inte ensam eftersom maken för första gången har stannat hemma från jobbet; till slut gav hans immunförsvar upp för den massiva attacken av div elaka virus och baciller. Vi övriga i huset hoppas på att stå emot så att vi inte kommer in i ännu en snurr av konvalecens...)

Innan jag gav mig i kast med att städa vårt "Mud Room" (med ett berg av osorterat scrapbookingmaterial - mer om det i ett kommande inlägg) passade jag på att åka till gymet och gå på en timmas styrkepass, därefter blev jag oplanerat en av deltagarna i en timmas spinning. Eftersom jag inte har tränat på nära fyra veckor (det hände en gång och dessförinnan typ nada) blev det mer eller mindre en nära-döden-upplevelse. Fast det är säkert ingenting mot vad jag kommer att uppleva i form av träningsvärk imorgon... :(
Att jag trots allt gick med på självplågeriet beror på att jag satt upp som mål att köra ett motionslopp på cykel om några veckor, Beer Ride, och lite obetänksamt har jag sagt att jag ska köra 39 miles-rundan (ca 63 km - ganska lagom egentligen, men jag är så otroligt otränad f.n...).

Nu tigger min mörbultade lekamen om vila och så får det bli. Håller en tumme för att jag mot alla odds ska lyckas ta mig ur sängen när klockan ringer 6:15. Nattinatt! :)

4 kommentarer:

m family goes västerut sa...

Sömn min darling. Inte att underskatta! Jag tror på dig i Beer Race. Synd att jag inte kan vara där och blogga direkt.
Kram!

BQ sa...

Satt med skräckblandad iver och läste vad som skulle komma efter rubriken...hade ju bilintermezzot i minnet. Vad hade ni nu råkat ut för??? Och så blev det b a r a träningsvärk! Tack och lov! LYCKA TILL! och KRYA-PÅ-DIG maken! Ring gärna...(blir "TV-stjärna" igen...)

Camilla sa...

Vilken tur att rubriken inte var ytterligare ett bilinlägg. Blev helt nervös där ett tag.
Hoppas nu att cykeltävlingen går bra. Jag håller tummarna stenhårt för dig vet du:)

Hoppas nu att ni alla får vara friska och att inte det hela kommer i retur. En vända räcker så bra.

Ha det.

Kram

Nena in da USandA sa...

m family: Ja, kära nattugglekollega, sömnen har tyvärr inte högsta prio...
Håller med, jättetrist att du inte är här o bloggar! :( Kramis!!

BQ: Förlåt, det var inte meningen att skrämmas... Och jag fick inte mycket träningsvärk så jag överlevde riktigt bra. :) Kram!

Camilla: Sorry för dåligt vald rubrik... får skylla på att jag var så trött när jag skrev det.
Tack för tumhållning; håll gärna en för friskläge också! :)
Ha det gott, kram!