27 november 2010

Nattsudd med resedrömmar

Här sitter jag ensam i natten och pillrar med datorn efter en heldag med julpyntning (här startar skarpt läge under Thanksgivinghelgen), vilket tog lite tid när man har medhjälpare.
Datorpillrandet har dock äntligen gett resultat då jag nästan har bokat klart vår julsemester. För en vecka sedan bokade jag en båttripp från San Juan (Puerto Rico), men eftersom det är en ö en bra bit bort så måste vi boka flyg dit. Priserna har varierat lite och för tre nätter sedan bokade jag resan dit med ett bolag och med is i magen väntade jag med hemresan. Det såg ganska mörkt ut för priserna gick bara upp men nyss fick jag bingo hos ett annat bolag på lite omvägar!
Måste även boka hotell för några övernattningar, men det får bli en annan natt (eller dag, förhoppnigsvis).
Nu ser jag nästan i kors, återstår att se om jag orkar upp imorgon bitti för ett pass på gymmet...
Godnatt från ett nollgradigt Columbus!

4 kommentarer:

Camilla sa...

Spännande med en liten kryssning! Vart går den? Nyfiken är jag eftersomm jag har skvalpat runt i de farvattnen för längesedan och det finns en massa fina öar. San Juan är rätt mysigt faktiskt, särskilt den gamla delen.

Kram

mammaxtre sa...

Vad trevligt med en resa att se fram emot. Medhjälpare är bra, men det kan ta sin lilla tid :-)

Ha en trevlig första advent.

BQ sa...

Vilken rolig jul! En sån jul hade även jag velat ha nu när vi håller på att frysa ihjäl i norra Sverige. Kanske kommer ni även till Saint-Barthélemy? Ön var åren 1784-1878 en svensk koloni,de har fortfarande Tre Kronor i sitt vapen...även annat påminner om svensk-tiden. KRAM-hälsning!

Nena in da USandA sa...

Camilla: Vad kul att du varit där! Jag har inte bokat hotell i San Juan ännu, vill gärna se gamla staden och även badstrand om det finns i närheten?
Vi ska åka söderut, har inte helt koll på vilka öar men iaf Antigua, St Lucia och Barbados plus en eller två till. Jag har bara varit till Trinidad och Tobago innan så det ska bli jättespännande att se lite mer av denna härliga del av jorden!
Ha det, kram!

mammaxtre: Tack, hoppas att du hade en fin första adventhelg! :)

BQ: Nej, inte den ön. Det hade varit mysigt om du hängt med och fått lite skön värme! Kram!