26 november 2010

Thanksgiving & Black Friday

Thanksgiving Day lider mot sitt slut. Vi har varit på en trevlig, traditionell middag med kalkon som huvudattraktion, hos amerikanska vänner.
Nu har klockan slagit midnatt och Black Friday har kört igång med Midnight Madness hos vissa butiker, andra ger kunderna lite vila efter all mat och väntar med att slå upp portarna till klockan fem. Är man morgonpigg kan man göra Early Bird dealar fram till tiotiden, men sen rullar det ändå på med köpfest hela helgen...

Alba ville göra om samma sak som i fjol och åka ut före fem men den gången sa jag att jag aldrig mer skulle göra om det och det håller jag fortfarande fast vid, trots att det sista A sa innan hon somnade var "Glöm inte att väcka mig...".
Tyvärr så kommer vår lilla shopper att bli besviken när hon vaknar för jag är mer sugen på att få sova än att åka ut i mörkret och trängas med en massa andra Early Birds, särskilt efter att vi blev väckta av tornadoalarmet 5:30 imorse (totalt blev det tre varningar)...
Godnatt från Late Nite Owl!

Inga kommentarer: