11 maj 2011

Hemma i Sverige

Det snurrar i huvudet - vi kom till Sverige igår kväll efter ett dygns resande med svettig språngmarsch på Kastrup (Chicagoplanet försenat men efter ny security check, passkontrollkö och fel gateanvisning så hann vi med ett nödrop), anmälan av tre försvunna kollin på Arlanda (de hann inte med oss men skjutsades senare hem till dörren av SAS - där hade vi flyt, för det visade sig att alla väskor plus en vagn omöjligt kunde ha fått plats i den full size bil vi fick...) och en frontalkrock mellan en flygplatsbuss och en personbil (A o T på väg till Europcar för att hämta ut hyrbilen, se http://www.sigtunabygden.se), pust!
Idag har vi haft en heldag hos vår arbetsgivare och tor o fre varvar vi plus kollar in skolor, sen går resan tillbaka västerut på lördag vid 4-5-tiden på morgonen... Kort och intensivt mao.
Nu längtar jag och min trötta lekamen efter kudden - God natt från Trosa, Sweden!

3 kommentarer:

BQ sa...

God natt! Detta är bara FÖR mycket för dig! Läser om kvinnor i din ålder som får stroke pga stress - du måste se upp, varva ner mitt i allt flyttkaos. Hur nu det kan se ut. Men HÄLSAN FÖRST! KRAM!

Katarina sa...

Oj,oj,, det låter som ni alla är i ett Formel 1 race. Hoppas dagen blir något bättre, inte i rush.

Spännande, jag trodde först att ni fyllt containern och flyttat, men så var det inte.. ha,ha. Inte så ruschigt på den fronten..

Ha de

mammaxtre sa...

Åh vad roligt att ni är i Trosa. Mitt smultronställe :-)

Hur länge blir ni hemma här?

Ha det fint