31 maj 2011

Memorial Day

Idag har det varit Memorial Day, en röd dag här och viktig för väldigt många då man hyllar de amerikaner som förolyckats i militärtjänst under de krig som USA deltagit/deltar i.
Det här kom t.ex. på Facebook från en amerikan:

✰✰✰✰✰☰☰☰☰☰☰☰☰☰☰☰ If Your Proud To Be An American Wave
✰✰✰✰✰☰☰☰☰☰☰☰☰☰☰☰ This Flag In Honor Of The Fallen Men
✰✰✰✰✰☰☰☰☰☰☰☰☰☰☰☰ And Women Who Serve Our Country
✰✰✰✰✰☰☰☰☰☰☰☰☰☰☰☰ And For Those Who Are Still Fighting
☰☰☰☰☰☰☰☰☰☰☰☰☰☰☰☰ THANKS AMERICAN SOLDIERS!


Tack för kommentarer på mitt förra inlägg; jag återkommer imorgon tisdag med svar plus lite bilder på stormen förra veckan, just nu är jag för trött efter en intensiv städ- och röjdag som avrundades med en trevlig svenskgrillning i ett numera varmt (33C idag, 25 fortfarande nu efter midnatt) Columbus utan vare sig regn eller storm, härligt! Godnatt!


3 kommentarer:

mammaxtre sa...

Så härligt med värme tänker jag som längtar efter just värme....

Solen skiner över Stockholmslän idag. Det finns hopp!

Ha det bra

Anonym sa...

Kom hem, här blåser det mindre! Det var så härligt att träffa dig, längtar efter resten av familjen också. Kram från Slånbär!

Nena in da USandA sa...

mammaxtre: Jag älskar den här inbäddade värmen på kvällen, när man bara omsluts av den och inte fryser det minsta. Vi njuter nu innan det blir jobbig luftfuktighet som kommer lite senare på sommaren. Men härligt att höra att Stockholmssolen tittat fram, hoppas att den stannar! :)

MyFriend: Ja, vi kommer så gärna, längtar efter att få träffa dig/er igen!! Ett värmande Anthroplagg åker till Sverige imorgon och håller dig varm tills sommarvärmen kommer. Kramar!