11 mars 2012

Mellofinalen

Igår kväll samlades tre förväntansfulla barn för att kolla in melodifestivalen och favoriterna "Mirakel" (Elias) och "Amazing" m Danny (Alba). Gabi hade ingen uttalad favorit.
När det var dags för de tatuerade hårdrockarna i "Dead by April" utbrast lillasyster, utan att något kommenterat något innan:
- Ja tycker dom e snygga! Dom e coola! Me tratrueringa!
En liten ilning passerade min magtrakt och bilder om framtida pojkvänspresentationer flashade förbi i mitt inre... *Gulp!*

Alba fick ringa och rösta på Danny och blev alldeles till sig när hon hörde Dannys (inspelade såklart) röst i luren... Elias, som ringde och röstade på Ranelid och Sara Li, föll i tårar när låten kom sist...

Men nu är vi alla laddade för en ny dag och jag ska strax ta och ge mig ut på en liten motionstur i vårsolen! Ha en skön dag!

3 kommentarer:

BQ sa...

O, käre lille Elias! Du håller Kärleken högst. M-a röstade i delfinalerna på den låten också!
Nu röstade jag på Flink, liksom tidigare. Att resa sig igen är nästan lika stort som Kärleken.
Jag förstod att få i Europa skulle haja den låten, så jag är nöjd med Euphoria.
Det där med hårdrockarna, Gabi, det var ju coolt...
Och Alba, visst är Danny snygg, men låten? Lite överarbetat alltsammans, tycker M-a.
Kram på er - nu ska vi rösta i stora Eurovisionsfinalen!

mammaxtre sa...

Vårsol men kallt i Trosa idag, tycker jag.

Bidragen var alla bra tycker jag.

Ha en fin kväll

Nena in da USandA sa...

BQ resp mammaxtre:
Thanks for your comments - stay tuned! :)