09 december 2008

Gräset är grönare hos grannen...



Ett tag har jag funderat på hur det kommer sig att vår ena granne, som har en lika gul, gles och risig gräsmatta som oss i övrigt, har en alldeles grön, tät och frodig gräsmatta just runt altanen.

Idag fick gåtan sin lösning; grannhemmafrun, som jag aldrig ser ute och vars bil jämt står på uppfarten, rastade hunden från altanen! Så praktiskt. Det är jättevanligt med hund här men man ser dem aldrig på promenad i kvarteret så jag antar att det generellt körs med altantricket då... Hoppas att det finns hundpåsar för mer solitt avfall, om inte annat så för de fem grannbarnens skull...

2 kommentarer:

BQ sa...

Stackars vovven! Får han aldrig gå längre...Han skulle bara veta vilket promenerande det är här i "Hundstaden"! Min kära katt V har f.ö. nu en ordenligt skottad promendväg runt huset och tomten - bara för att slippa gå i djup snö.

Sara Mårtensson sa...

Oj då! Ja så kan man ju också göra men jag tycker gräsmattan blir ful och gul av hundkiss. Det kanske är bajset som gödslar ;-)
Ha de fint!
Kram Sara