30 december 2008

Hälsningar från Sunny California!

Sedan juldags- kvällen huserar jag och Lillis hos våra släktingar i Los Gatos, strax söder om San Francisco. Det var nätt och jämnt att jag vågade åka eftersom vår lilla bebis fick 40 gr feber på julaftons morgon, ingen rolig första jul för henne mao. A och E har haft liknande tidigare och det har gett med sig efter max tre dygn så jag tänkte att det kanske går bra iaf. Hon sov hela resan med byte och matpaus i Dallas och sov hela annandagen också. Efter tredje dygnet släppte febern men hon har inte riktigt varit sig själv sedan dess med lite hosta och allmänt småskrutt . Igår orkade hon ändå hänga med på en shoppingtur till Gilroy som har en enorm outlet. Det var ett par favoritbutiker jag ville besöka där (DKNY Jeans och Fossil) och det var fantastiska reor, priser man inte ens kan drömma om i Sverige... (kläder och skor tex är i normalfallet uppskattningsvis ca 1/3 av priset hemma, då kan man kanske få en uppfattning om hur billigt det är när det är rea och sen ytterligare rabatter på det...) Tur att jag flyger och har mycket begränsat bagageutrymme, annars skulle jag nog inte våga mig hem med allt jag skulle fastna för...

Imorgon åker vi hem till resten av gänget. Det ska bli roligt att träffa de andra igen, känns ovant att vara borta så pass länge. Men det har varit vilsamt och skönt och extra härligt när jag fått rapporter hemifrån att den ena dagen bjöd på värsta regn- och åskovädret och nästa på storm med 20 plusgrader, samtidigt som det varit soligt här och ca 17 grader med riktiga vårkänslor... Något att leva på när man är tillbaka i det lynniga Indianaklimatet igen! :)

4 kommentarer:

BQ sa...

Ska följa er resa även i morgon...hoppas lilla duktiga N mår bättre då. Själv vill jag också bara SOOOVA precis som N. Intar sjukläger - flunsa. Kom med T från Umeå på självaste julaftonen, sedan kroknade även jag och Ping. Måste ju säga att vi upplevt roligare jular...Ser fram emot NYÅR! Och att följa din blogg i fortsättningen. FLYGKRAMAR!

My sa...

Hejsan på dig!
Hoppas lilltjejen mår bättre när ni åker hem.
Här har vi varit sjuka flera veckor före jul, så vi har legat lågt med julförberedelserna i år, men det blev lyckat i alla fall.
Vill önska dig och hela familjen Ett Riktigt Gott Nytt År!!!
Kram

Sara Mårtensson sa...

Gott Nytt År!!

Kram Sara

tjohalia sa...

God fortsättning till alla Timrens!!

Hälsningar från Norrbotten där det till min stora besvikelse var plus grader ända in på nyårsafton.. Vilken otur att vi tog med oss det milda vädret upp.. Vi har ätit och fikat och så har vi fikat och ätit. Jag hoppas ju att jag passar i mina nya jeans i en lagom bra storlek. Konstigt att man jämt äter en himla massa när man varit hos svärmor.
Nu är vi hemma igen i Trosa i vårt kalla kalla hus, där barnen vaktat huset till och från..

Vi hörs snart igen!!

Kramkram Tiina