02 december 2008

Black Friday...

...var det i fredags. Riktigt vad det betyder vet jag inte, kanske att man är ute i mörkret och shoppar eftersom det är årets Rea-dag. Och svart blev dagen för den anställde 34-åringen som klockan fem på morgonen i ett av staten New Yorks Walmartvaruhus tragiskt nog fick sätta livet till då folk störtade in för att fynda...

I övrigt verkar det ha varit lugnare än vanligt (har dock inte varit ute vid Outleten och hört mig för hur det var där i år), troligtvis pga rådande kris här, och det kan ju kännas sunt på sätt och vis. Jag gjorde iallafall vad jag kunde för att hjälpa till att lyfta den amerikanska ekonomin då jag vaknade i ottan pga två pigga barn och slog på datorn för att inhandla ett löpband via nätet. Senare blev det även en spinningcykel o träningsbänk, men det är tveksamt om inköpen egentligen gjorde någon nytta för USA eftersom det var så fantastiska rabatter. Men förhoppningsvis gör de nytta här i huset när vi får iordning vår träningslokal i källarplanet (där även en liten barntrampolin kommer att få rum och som förhoppningsvis kommer att hjälpa till att suga ut kvällsenergin som aldrig ger oss lediga kvällar). När ingen tid och ork finns att ta sig till gymmet så blir detta nog en bra lösning; "Om inte Muhammed tar sig till berget så får berget komma till Muhammed", eller hur det nu var...

1 kommentar:

Sara Mårtensson sa...

Jamen så sjukt att någon var tvungen att sätta livet till!!!
Man bara gapar och fattar ingenting.

Härligt med ett eget gym.
Kram Sara