08 januari 2010

Snöbio



Skolorna i vårt county var stängda idag då det snöade, ungefär så mycket som ett "normalt" snöfall hemma i Sverige då ingen skulle tänka tanken på att stänga.
Frissan hade också stängt; jag hade äntligen fått en tid som passade men när jag kom dit så var hon inte där för hon bor en bit ifrån... Buuuh...
(5 min senare:) Nu kom ett meddelande om att skolan är stängd imorgon igen, men det ska ju faktiskt snöa en hel inch (tum, ca 2,5 cm) i natt så det är väl befogat (mutter, mutter) ...
Ja, ja, barnen blir lyckliga en dag till iaf!

Och jag blev lycklig ikväll; en annan mamma föreslog bio, något jag faktiskt inte unnat mig här ännu (och det var den första vuxenfilmen på bio sen Lillis var nyfödd och hon och jag var på bio på Heron City i Skärholmen).
Vi såg "It's Complicated" med bl.a. Meryl Streep, Alec Baldwin och Steve Martin - jag njöt av proffsiga skådisar och en intressant story samt av att jag fick fnissa och skratta emellanåt.
Kan rekommenderas (såg precis att den har premiär i Sverige 22/1).
Himla kul kväll - tack kära mammakollega! :)

5 kommentarer:

Camilla sa...

Den vill jag se! Såg ju hur mycket reklam som helst för den när jag var över. Den verkade ju faktiskt ganska kul.
Så nu får jag ju användning för mina biocheckar som jag fick i julklapp:)

mammaxtre sa...

Att gå på bio är en härlig avkoppling. Filmen du såg har jag bestämt mig för att se. Såg en trailers på den och tror att den kommer att passa mig.

Varför stänger skolorna, och hur motiverar de beslutet om att stänga för lite snö?

Vi har så mycket snö här hemma. Kallt också, väldigt kallt!

Sköt om dig

Linda sa...

Puss!

BQ sa...

KRAM! Öppnade "prickiga kudden" idag...sitter nu i ljuvliga innehållet. TACK! Ska snart börja gå på Filmstudioen igen. Ja, film är underbart när det är bra filmer! Och Let´s Dance har just dragit igång igen. Med bla Gudrun Schyman och Victoria Svensson (fotboll)...

Nena in da USandA sa...

Camilla: Vilken bra julklapp det kommer att bli! Have fun!

mammaxtre: Kommer det snö så blir det svårt för skolbussarna att ta sig fram, här finns inga vinterdäck. Första dagen skolorna var stängda var det nog befogat, men den andra var de flesta vägar plogade och saltade så då var det svårare att förstå beslutet...

BQ: Härligt att du gillar det varma myset! :)