07 januari 2010

Snow day?

Sitter i soffan framför brasan och myser lite innan det är dags att krypa ner i sänghalmen.
Väntar med spänning på snöbuset som är på ingång - preschool imorgon eller ej?
Det krävs inte mycket vit nederbörd innan de stänger skolorna. Denna vecka har det hittills bara kommit lite puder och varit ca -10, men naturligtvis har barnen inte fått vara utomhus. (Jag slutar snart att ta på dem varma vinterkängor etc när de ändå inte behövs...)

Makens nya iPod (som f.ö. köptes i en iPod-automat på Indys flygplats - enkelt och bekvämt på amerikanska) lägger jag på sängbordet så att jag, enkelt och bekvämt, kan kolla skolstatus på nätet direkt när klockan ringt. Så att jag inte behöver gå upp i onödan, ifall det har kommit några cm... :) Nattis!

2 kommentarer:

Camilla sa...

Vad smart att kunna köpa att kunna köpa en iPod i en automat! Var den billigare än att köpa den i butik undrar jag ju?

Vad kul att jag kunde inspirera dig att läsa Pigges bok! Jag som alltid tycker att jag är rätt kass på att skriva om böcker. (Men gör det ändå).

Ha det gott i snön.

Nena in da USandA sa...

Hej Camilla!
Nej, det var samma pris som om man hade köpt den på WalMart eller nån annanstans, såg att den var något billigare på nätet men då tillkommer ju frakt. Tanken med att köpa den på väg var bl.a. att jag skulle kunna blogga lite på plats utan att behöva släpa med en pc, men det gick inte att konfigurera den på hotellets dator.

Fortsätt recensera, det är kul att läsa och inspirerande! Sen har ju just jag inte mycket lästid men en strävan att hinna läsa mer...
...hälsar hemmafrun i snöbuset från iPoden (första gången som jag testar att skriva nåt på den!)...