09 april 2011

Längtan

Jag Skypeade med familjen ikväll, jag saknar dem så himla mycket redan och jag är faktiskt glad över att få åka hem igen imorgon!
Det var skönt att få en dag utan krav och stress och det var underbart att få bada i Karibiska havet igen, det var en bonus (tänk en sån tur att det var mycket billigare att åka hit än norrut till Kanada...). Men blod är tjockare än vatten och nu vill jag krama barnen!

Sen kommer jag otåligt vänta in först måndagen då T får skjutsa mig ännu än gång till SSA och sedan tisdagen då han får agera taxi till BMV, förhoppningsvis för sista gången. För då räknar jag med att jag ska ha kommit in i systemen och ha körkort igen. Eller så får jag göra om alla prov igen. Eller så händer nåt annat som poppar upp som en not so nice surprise.
Men en sak i taget och imorgon ska jag försöka komma ihåg att skriva fel förnamn på I-94, alltså rätt namn. Eller tvärtom alltså. Annars måste jag hit igen om det blir fel. Hm... vilket var rätt nu då...?

3 kommentarer:

mammaxtre sa...

Vilket härligt liv du lever. Så mycket du får uppleva tänker jag ofta när jag kikar in här.

Vad roligt att du ska flytta hem igen. Då kanske vi kan ses :-)

Nena in da USandA sa...

mammaxtre: Det är ju så relativt nära här att åka till mer exotiska platser så man får passa på, snart nog är man tillbaka i den svenska verkligheten igen och då kan man glömma att ta en tvådagarstripp till Mexico... Å andra sidan behöver man ju inte ta till såna grepp för att förnya sitt svenska kk, haha.
En kompis som flyttade hem förra året konstaterade, sedan hon kom till Sverige, att vi lever som i en bubbla här och det kan man kanske hålla med om, det är nog lite så. Så jag passar på innan den spricker! :)
Ja, varför inte ses när vi blir svensk-svenskar igen, det vore kul.
Ha det gott!

Katarina sa...

Härliga bilder!

Åh, så du ska hem till Sverige nu.. Det är så många hem flyttare nu bland oss bloggare,, inte jag då..

Ha de gott!

Kram