12 april 2011

TIllbaka i byråkrativerkligheten

Idag agerade maken taxi till mig igen när jag behövde komma till posten och sen till Social Security Administration. Det var samme kille som tog emot bakom disken och denna gång kom jag igenom hans nålsöga. Han knappade in alla uppgifter och både jag och maken kände oss rätt nöjda. Ett tag iaf, tills tjänstemannen var klar och upplyste mig om att jag måste ha varit i landet i tio dagar innan Homeland Security tittar på ärendet och sen kan det ta upp till en månad innan de godkänner mig i systemet.
T såg nästan svimfärdig ut, trött som han är på att skjutsa fruga och barn fram och tillbaka och serva med allehanda andra saker samtidigt som han försöker hinna med att jobba mellan varven...
Jag känner mig inte lika pessimistisk, även om man skulle kunna kosta på sig att få panik vid den svindlande tanken att vara körkortslös en hel månad till. Imorgon ska jag åka till trafikmyndigheten BMV (ja, T följer naturligtvis med...) och försöka med plan A resp reservplan B så får vi se vad det ger.
Jesus var klok och sa att man inte ska oroa sig för morgondagen utan istället ta en dag i sänder och det rådet tänker jag följa nu - Godnatt och fortsättning följer, for sure!

6 kommentarer:

mammaxtre sa...

Men vilken trist situation. Krångligt värre....

Hoppas det ska lösa sig, och även att du klarar av att ta en dag i sänder :-)

Camilla sa...

Fy sjutton, vilket krångel bara för att det landet inte fattar att alla länder inte har tilltalsnamnet först.
Hoppas att allt löser sig.
Kram

BQ sa...

"Gud överger inte, han blott prövar..." står det i Bibeln. Du verkar redan ha den insikten.

Anna - Swaussie sa...

Krångligt att ha att göra med myndigheter både i Sverige och utomlands. Hittade hit via Kattas fikarum och jag har lagt till din blogg på min numera gedigna lista av bloggande utlandssvenskar. Hoppas det är ok.

http://swaussie.blogg.se/2011/march/svenskar-pa-vift-uppdaterad.html

Lycka till imorgon!

Anonym sa...

Spännande! Längtar efter er!
LindaM

Nena in da USandA sa...

mammaxtre: Tack - ja det löste sig ju till slut *pust*! :)

Camilla: Ja, ibland undrar man om de tror att USA är role model för hela resten av den diffusa världen där utanför... :) Kram!

BQ: Ja, mycket klokt finns att hitta där men jag själv är väl kanske inte alltid så insiktsfull tyvärr, hrm... :)

Anna - Swaussie: Vad kul att du hittat hit, välkommen! Jag ska kolla in din blogg också och uppdatera min lista med förresten.
Ha det!

Linda: Längtar jag med! Kram!