03 juli 2011

Varning för vaktkalkonen!

Imorgon bitti sätter vi punkt för saker som ska skeppas hem, då en biltrailer kommer och plockar upp vår Saab. Det har varit intensivt med flytten, verkligen, och sen vi flyttade in på hotellet har vi stökat med flygfrakten som de kom och plockade upp igår; det var de sista resterna av vårt hem som inte hanns med innan containern drog iväg. Det har även varit (och är förstås fortfarande) intensivt med barn som ska underhållas för att inte tråkas ihjäl. Vi är lyckliga över den sköna poolen här på hotellet, vill jag lova.

Har suttit och kollat igenom diverse bilder men orkar inte fixa med dem just nu utan bjuder istället på den bitska(?) vaktkalkonen som ett bärgningsbolag har gåendes på sitt område när det är stängt - med skyltarna "No Trespassing" resp. "Warning for the Guard Turkey" hälsas objudna kunder att hålla sig undan. Lite läskig såg den faktiskt ut när den burrade upp fjädrarna och blängde på oss som satt och glodde på den från bilen... :)

Nu är det läggdags också för mig, ska försöka skriva lite oftare nu när vi kan börja slappna av; jag kommer att ha en del spännande resor att rapportera ifrån snart! Good Night!

4 kommentarer:

Camilla sa...

Den där kalkonen såg inte så vänlig ut precis. Den är nog bra som vakt, jag skulle inte våga mig i närheten av den iallafall det är ett som är säkert.

Ha det gott.
Kram

mammaxtre sa...

Vilken vakthund, säkert inte att leka med.

Då kanske vi kan ses framöver i lilla Trosa :-)

Ha det så himla bra på erat äventyr.

Nena in da USandA sa...

Camilla: Haha, nej, vi satt fegt kvar i bilen så stingslig som den verkade... :) Kram!

mammaxtre: När jag bodde i Skåne såg jag att det fanns vaktgäss, de var tydligen effektiva vakter, så detta är kanske Indianas svar på gåsen...
Ja, vi får ta en fika eller nåt och så kan du kanske uppdatera mig på vad som "hänt på stan" de senaste tre åren, jag känner mig helt borta... :)
Tack, ha det bra du med!

BQ sa...

Men är ni på väg sydöst?? Ni ska inte mot v? Vart än det pekar så lycka till!