22 juli 2011

Farväl till Det lilla huset på Mellanvästernprärien...


Vi är nu i Los Gatos, California, sedan några dagar och bor hos min faster med familj. Det är så otroligt skönt att bo i ett riktigt hem och slippa nya hotellrum och äta på restaurang hela tiden! Samt jättemysigt att träffa kära vänner förstås.
Jag ska berätta mer om vad vi har sett och gjort men tills dess kommer bilderna från flytten som inte gick att ladda upp tidigare. Vårt f.d. hem är på den översta bilden - "The Little Green House on the Corner" som det kallades! Så mysigt med sina vinklar och vrår på den sparsamma ytan på drygt 300 kvm...

Igår fick vi förresten besked om att containern anlänt till Sverige - fyra veckor efter den gick iväg, fastän de sa att det skulle ta mellan sex och tio veckor! Så igår fick vi bråttom att skicka iväg tullhandlingarna som flyttfirman sagt att vi kunde vänta med tills kom till Sverige eftersom vi skulle få vänta på containern...


I två dagar packade flyttkillarna in våra saker; det gick åt hur mycket bubbelplast, tejp och kartong som helst! Och massor av papper i kartongerna... Jag funderar redan på hur vi ska mäkta med att slänga alltihop sen... Många turer till återvinningen blir det.

Flyttbilen kom den tredje dagen.



Jag vet inte om jag berättat om madrassen "Barbapappa" men inpackad och utlyft blev den med fyra mans hjälp (plus en flyttgubbewanna-be... "Yo don' wanna be a movah, Am suh' 'boud tha'! ")


När vi fått in våra kartonger etc byggdes en vägg upp inuti containern för att ge plats åt bilen.


Bilen på plats, klart för avfärd.


Bye, bye, see you later Over There!

3 kommentarer:

BQ sa...

Så sorgligt...huset hann ju bli er alla så kärt. Livet är ett ständigt Farväl. Men också Nya möjligheter.
Välkommen hem till Sverige!

mammaxtre sa...

Ni gör ett bokslut och vänder ett nytt blad.

Jag småler när jag läser om att du är glad att slippa restaurangmat. jag längtar efter detta :-)

Välkommen hem till Trosa. Ett Trosa som har stomvindar idag.

Nena in da USandA sa...

BQ: Vi kommer nog att sakna livet i huset ibland så småningom men just nu är vi så fokuserade på hemflytten och längtar till vårt alldeles egna hus och allt vi planerar att göra där. Vi syns snart! :)

mammaxtre: Ja, så känns det, att vi vänder blad. Samtidigt kommer vår USA-tid att leva kvar i våra hjärtan som ett ljust minne. Precis som Trosa har funnits med i våra tankar hela tiden vi varit här.

Restaurangmat - ja, restaurangerna är oftast barnvänliga här och vi har lärt oss att hitta ställen som vi alla tycker är mumsiga. Samtidigt är jag så less på att hålla ordning på barn, springa med på toalettbesök, passa frukosttider etc. Jag bara längtar efter att få vårt eget kök och äta egen mat i lugn och ro. "Lagom är bäst" heter det ju och nu har det blivit för mycket av hotell och restaurang...

Tack; hoppas stormvindarna håller sig borta när vi kommer och att det av oss beställda sommarvädret välkomnar oss när vi kommer hem :)
Ha det!