11 mars 2010

Pedagogisk godisgom?

Idag har jag en stund hemma alldeles för mig själv! Lyxigt värre!
Mitt lyxproblem är vad jag ska utnyttja den dyrbara tiden till; vilka av mina många vill/måste-hinna-göra-saker ska jag prioritera? Medan jag funderar på det plockar jag undan lite saker och undrar var en lösgom med tillhörande tandborste ska sorteras in?
Det är förra veckans pedagogiska pyssel från Lillis förskoleklass. De fick bl.a. klistra tänder gjorda av marshmallows och jag såg att en hel del tänder petades in i riktiga munnar istället... Vilken tur att det kom en tandsköterska och delade ut riktiga tandborstar sen, annars kanske budskapet hade blivit lite oklart?

Nu ska jag nog sluta att plocka och blogga och ta en liten tur till gymmet innan det är dags att handla och hämta barn. Hade det varit lika fint som igår (sol och 23 grader!) så hade en utestund prioriterats men nu hänger regnet i luften och det har utlovats åska i em.
Ha en bra dag!

3 kommentarer:

m family goes västerut sa...

Hej, bad sags om en kaffe I lugn o ro?

Katarina sa...

Rolig bild,, ser precis ut som små tänder!

mammaxtre sa...

Vad duktig du är som går på gym. Det ska jag också börja med igen, snart...

Trevlig helg