13 april 2010

Endless service!

USA är ett riktigt konsumtionsland och det kan man ju tycka vad man vill om.
En positiv sak, ur min synvinkel, är att det finns så mycket att välja på, även på nätet. Det är väldigt skönt när man har begränsad tid att leta efter något man är ute efter, man kan jämföra priser och så, när man slagit till, får man det hemkört till dörren. USPS, UPS och FedEx kör dagliga rundor här, vilket jag först tyckte var tveksamt ur miljösynpunkt men om alternativet är att alla ska köra till något utlämningsställe så är det nog inte så dumt. Och väldigt tidsbesparande för kunden.

Hur som helst, jag har hittat en ny favoritsajt för skor: endless.com! Skor kan ju kännas sådär att beställa innan man har haft möjlighet att prova men Endless har, förutom ett enormt utbud, fri hemfrakt på max 2 dgr och även fri retur. Schysst service, tyckte jag och vågade prova.
Av fyra par skor och stövlar har ett par FRYE-stövlar åkt tillbaka, ett annat par av samma märke stannat kvar liksom ett par Steve Madden. FRYE-sandalerna kommer dock, efter lite övervägande, också att få åka tillbaka med UPS; med 360 dagars returrätt har man ju tid att fundera lite om man är osäker!

Nu är jag iaf säker på att jag ska gå och lägga mig; solen och värmen tar på krafterna... :) GoodNite!

4 kommentarer:

mammaxtre sa...

Roligt med ett stort utbud. Vågat att beställa via nätet, jag är en fegis...

Härligt med värme, något jag längtar riktigt mycket efter.

Ha det gott over there.

Nena in da USandA sa...

mammaxtre: Eftersom det är så enkelt plus gratis att returnera så går det riktigt bra i det här fallet...
Hoppas att det börjar blåsa lite varma vindar på er därhemma snart!
Ha en bra dag :)

Katarina sa...

Så praktiskt! Jag saknar verkligen utbudet av icke asiatiska kläder och skor hör, trött på allt glitter och plast!

Jenny sa...

Endless.com har jag aldrig hört talas om, men ska definitivt kolla in dem! Annars är zappos.com trevligt, även om deras fokus är lite dyrare grejer - Men samma gratis frakt och returrätt, så det är toppen! Rekommenderas om du inte redan provat. Kram!