25 juni 2010

Midsommar? Redan?!

Sitter uppe sent och betalar räkningar i Sverige och blev lite förvånad när det inte gick att betala imorgon fredag utan först på måndag, men så kom jag på att det ju är midsommarafton!

Här firas det förstås inte, om man inte är svensk. Vi har blivit inbjudna till två olika midsommarfester på lördag och har valt att fira tillsammans med våra goda svenskvänner här i stan, det ska bli roligt. Jag har tyckt att det har varit så långt till midsommar men det är bara att inse att det är dags nu... Dagarna fortsätter att flyga på och idag har jag och barnen hunnit med öronläkarbesök, simskola och sedan skojig lunch på Chuck E. Cheese's. Jag hann med att åka en sväng till Edinburgh efter middagen också för en liten avskedsshopping (shoppingvännen L flyttar hem till Sverige nu, usch vad trist!!) i den varma kvällen där eldsflugorna flyger omkring i mörkret och blinkar som små stjärnbloss, så vackert...

Nu är jag trött. Räkningarna är betalda, bloggen skriven och det finns ingen anledning för mig att sitta uppe längre och göra om samma sak som föregående natt då jag satt uppe sent och surfade bilar... Jag tycker att det är så roligt att sitta och drömma lite om RAM 1500 Laramie, F-150 Lariat och allt vad de heter, men nu ska jag nog ta och drömma "på riktigt" - Nattis från eder Homemaker in da Indiana!

3 kommentarer:

BQ sa...

GLAD MIDSOMMAR! Varmare och soligt i större delen av Sverige, utom ett stråk av skurar tvärs över Jämtland-Ångermanland. Vi firar på vår härliga altan omgiven av frodig g.rönska

mammaxtre sa...

Jag håller sannerligen med dig om att dagarna går fort. Sommaren är här men får gärna stanna kvar hos oss länge,länge.

Eldflugor har jag bara sett på film :-)

Nena in da USandA sa...

BQ: Hoppas att ni hade en riktigt fin midsommar! Kram!

mammaxtre: Jag håller tummarna för att Sverigesommaren blir kanon! Det brukar väl ofta vara så att efter en vargavinter blir det en fin sommar och med den vintern ni hade borde ni kunna ta på och behålla tropikkläderna på hela sommaren! :) Då kanske eldsflugorna hittar till er också, de är så stämningsfulla...