04 juni 2010

Spruckna ambitioner...

När jag började blogga hade jag ambitionen att skriva ett inlägg om dagen för jag har så mycket idéer om saker att skriva om. Men verkligheten hann ifatt mig och jag har sedan länge insett att det inte är realistiskt när man fr.a. har småbarn som styr mycket av skeendena.

Sedan senaste inlägget har vi bl.a. haft skolavslutningsaktiviteter, varit på familjeutflykt till Madison och haft ett par trevliga dagar i Eagle's Nest tillsammans med en annan familj. Vi har även hunnit med Memorial Day-firande, satt upp poolen och sett till att den gått igång och fixat i trädgården.
Samt haft Superflingan på Recall Service i Greenwood under en knapp vecka. Jag och barnen åkte i den komfortabla, välutrustade och sprillans nya Låne-Routanen för att hämta Flingan igår. De hade tvättat vår bil skinande vit, den trasiga sidobackspegeln var utbytt och den såg så fin ut. Tills jag öppnade dörrarna... Kontrasten mot den nya bilen blev för stor, så när vi kom tillbaka hem sattes bilstorstädning högst upp på priolistan! Vilket tog några timmar, men fin blev den.
Och nu senast, ikväll, var jag på ett Pampered Chef Party som var både roligt och gott.

Med andra ord så har jag haft lite för mycket att ge uppmärksamhet på sistone, så datorn, och bloggen, har blivit något åsidosatta. Men nu är det sommarlov och tempot ska väl bli lite lugnare med färre aktiviteter så förhoppningsvis ska det bli tätare inlägg framöver.
Men nu är det kudden som kallar, så ni, mina kära bloggläsare (om jag har några kvar) får vänta lite till på att jag tömmer kameran och visar några bilder från min senaste hektiska vecka.
Over and Out!

6 kommentarer:

mammaxtre sa...

Jag är kvar :-)

Katarina sa...

Så är det! Tiden räcker inte alltid till. Hoppas er sommar bli bättre, fast ibland är sommarledigheterna riktigt ruschiga också!

Kram

Camilla sa...

Skriv när du har lust, jag kikar in när dte kommer något nytt. Man behöver ju faktiskt inte uppdatera varje dag. Just nu är jag själv i någon svacka, men det blir ett par i veckan ändå. Mest en massa blabla.
Jag återkommer, mig blir du inte av med:)
Kram

BQ sa...

Och BQ är alltid kvar...springer i antikbutiker, på bakluckeloppisar mm -inte för att köpa, men för att hitta UT-vägar att bli av med grejer. Vi har ju inte lika strålande Garage-sales som ni har.
Eller borde jag starta en alldeles egen variant?

m family goes västerut sa...

Jag är också här!!! Tack för våra fina dagar i skogen!

Nena in da USandA sa...

mammaxtre: Tack, vad roligt!!

Katarina: Ja, hittills har jag varit extremt sommarlovsupptagen, mest pga tvååringen som har ständiga små projekt på gång... Roligt att du är kvar, kram!

Camilla: Tack, det värmer att ha trogna läsare, trots svackor och tidsbrist... Hoppas att du känner att du hittar din sug för du skriver om roligt och intressant "blabla" (även om jag inte håller med om uttrycket! :) )
Kram!

BQ: ja, varför inte införa en Garage Sale-tradition i Norrland, där är ju folk mestadels bilburna, precis som här! Lycka till! :)

Linda: Tack själv, det är ett mysigt minne nu! Kram!