06 december 2010

Full fart igen

Nu är det dagar som går alltför fort igen, men det är som bekant december och då ska ju allt hinnas med... Jag fattar inte riktigt hur jag ska få ihop det men får ta en sak i sänder.

Förra veckan hade skolan en tvådagars "Santa's Secret Shoppe" där donerade och inköpta saker säljs till barnen (som ska lära sig hur långt pengarna räcker till julklappar) och behållningen går sen till skolan. Elias och jag hjälpte till att göra i ordning borden och E hjälpte också till med att fylla på en papperskorg med candy canes, sen blev det en kartong full med några hundra canes som inte fick plats. De gick sedan åt som smör i solen då skolbarnen shoppade candy canes för glatta livet (åt sig själva).

Jag klämde också in en Pampered Chef Show hemmavid; det är ett slags home party där en Consultant kommer hem och lagar mat och samtidigt demar köksprodukter.
Jag har aldrig förr haft något home party och inte varit intresserad av det men denna gång gjorde jag ett undantag. Eftersom jag har varit gäst på några shower och tycker att det var trevligt plus att jag gillar deras produkter så jag ville visa de andra svenskarna vad det var. Tyvärr kom bara en amerikanska då de andra som först tackat ja fick lämna återbud pga sjuka barn, krassliga män etc så det flabbiga chit chattet som jag tycker är kul att lyssna på uteblev. Sen kändes det inte riktigt bra när konsulten pushade för alla förmåner jag skulle få om gästerna shoppade för si och så mycket eftersom jag inte gjorde det för vinnings skull, men jag förstår ju att hon ville ha så mycket bonus som möjligt förstås. Får jag det chica bonushemmafruförklädet så ska jag iaf lotta ut det... Men det blev trevligt ändå då i princip hela svenskkolonin (fruarna) var på plats och maten blev yummig.

Sen har en resa med Polarexpressen hunnits med, en adventsglögg hos en ny svenskfamilj har avklarats och igår blev det en heldag med några andra svenska mammor i Indianapolis där vi kollade in när Colts tyvärr förlorade i förlängningen med 35-38 mot Dallas Cowboys efter en riktigt bra och spännande match (amerikansk fotboll)! Men mer om det i kommande inlägg.
Idag är det Elias Mommy Monday så nu ska vi göra nåt skoj.
Stay tuned! :)

3 kommentarer:

BQ sa...

Oj, oj, oj ...hur orkar du? Du är värre än jag...KRAM!!

mammaxtre sa...

Oj vad du hinner med :-)

Vad bra med adventsglögg fastän du är over there.

Nena in da USandA sa...

BQ: Ja, nu i december kanske, men nu tanker jag lagga de flesta mastena pa hyllan ett tag!

mammaxtre: Adventsglogg var inte helt fel, nastan som hemma i Sverige! :)