18 december 2010

Uppe i det bla...

Den senaste veckan har varit grymt spackad med alldeles for lite somn...
Just nu sitter jag och familjen bankade i business nagonstans mellan Indianapolis och Orlando for vidare transport mot San Juan pa Puerto Rico infor var Karibien cruise. Det ska bli sa skont efter avklarat scrapbookande, pepparkaks- o lussebakande, 16 lararpresenter, Sverigepaketskickande, luciafirande, julshower, dioramabyggande, paketbytande pa skola o annorstades plus en del andra decemberaktiviteter forutom det vanliga och nu packandet till fyra personer, inklusive nagra julklappar, resten far vi ta nar vi kommer tillbaka hem igen.
Jag ar faktiskt ganska slut och ser verkligen fram emot att slippa laga mat mm i nagra dagar. Vi kommer att besoka St Thomas, St Lucia, St Kitts eller Antigua, Barbados och St Maarten, om jag inte minns fel, sen stannar vi ett par dagar i San Juan.

En sak som gramer mig ar att jag for forsta gangen i mitt vuxna liv bommade att skicka julkort, det fanns helt enkelt inte tid. Min ambition var att gora egna julkort i ar; att klippa, klistra, mala o stampla, det hade varit sa roligt. Sen tankte jag skicka kopekort men hann inte det heller och nu vet jag inte ens om vi har internettillgang sa det blir val inte ens e-kort. Jag hann inte heller sla in barnens julklappar fardigt sa det far jag gora nar de sover nar vi kommer tillbaka, men jag kan knappast gora julkorten da ocksa, haha.

Om jag har internettillgang nagon gang fore/efter batresan sa ska jag beratta hur vi har det.
Nu ar jag for trott for att tanka mer o ska forsoka koppla av lite innan det ar dags for flygbyte.
Take care och God Jul om vi inte hors av innan den 24:e!

5 kommentarer:

mammaxtre sa...

Vad härligt det låter......

Ha det riktigt trevligt!

Katarina sa...

Ha det riktigt gott, skit i alla måsten!

Kram

BQ sa...

Vi skippar ordet "Måste"! TACK för denna Julhälsning i stället för julkort! Förstår fullständigt din situation. Antalet åtaganden för familjer med barn i skolor och preschool verkar vara mycket mer omfattande i USA än här hemma. Nu längtar vi bara efter foton så vi ser hur skönt ni har det i Karibien. En riktigt GOD JUL alla 5!

tolken sa...

Fin blogg du har. Hoppas ni har det skönt på kryssningen. Jag tycker julen bara blir galnare och galnare varje år. Det var tre år sen jag skrev julkort :-)

Nena in da USandA sa...

mammaxtre: Tack, det var jättehärligt... :)

Katarina: Ja, ibland är det skönt att göra det! Kram!

BQ: Tack, God fortsättning! Julkramar från oss alla till er två!

tolken: Tack, vi har det bra! Ja, julen känns ganska upphaussad så det är skönt att få stressa ner lite i annan miljö. Kul att du tittade in här! :)