01 mars 2011

"Let's Get Fired Up!"

I natt (natten mot måndag) avslutades weekenden med att vädersirenerna tjöt för första gången i år och väckte oss först för en tornadovarning vid ettsnåret, sen för en thunderstorm varning vid fyra. Vi gick aldrig ner i källaren för jag hade förberett med iPoden vid sängen så jag kollade hur ovädret rörde sig och läste de uppdaterade meddelandena och kunde dra slutsatsen att den potentiella tornadostormen gick lite längre norrut (det gjorde den också och det var senare ett mindre nerslag nordost om Indy). Skönt med internet, det gjorde att jag slapp väcka barnen (som faktiskt sov som stockar!). Åskovädret dundrade dock över oss och vi kan bara konstatera att thunderstorm/tornadosäsongen startat (det sägs att den gör det i mars så den var ju ganska punktlig då).

Inför helgen var det också bra drag då skolan i fredags hade basketmatcher där killarna spelade och tjejerna var Cheers (...) Det var Albas första gång i hejaklacken och alla var riktigt laddade och från läktaren satt barnen och sjöng och hejade med:
"Who are we? We are the Suns! And who's the best? We are the best!"; "Let's get fired up!"; "Up, up, on your feet..." osv. Riktigt roligt och spännande för oss åskådare också!

Nu ska jag heja på mig själv så att jag kommer i säng i hyfsad tid, är lite trött efter nattens vädervaka... Hörs!

I helgen hann vi bl.a. med att besöka ett köpcentrum i stan där man ordnade den årliga "Community Day"; en välgörenhetsdrive för den lokala Food Bank där man samlar in både mat och pengar till behövande. En utställning med konservburkar, CANstruction, stod utplacerad på olika ställen i köpcentrat; det är olika lag som byggt skapelser av konserver (här ovan föreställer de en burk av läsken Mtn Dew) och man får rösta på vilken man gillar bäst. När de rivs går burkarna, som donerats av privatpersoner o/e företag, till food banken.

3 kommentarer:

mammaxtre sa...

Vilket väder ni ofta bjud på där ni bor. Vädervaka, det har jag aldrig hört ngn som gjort här hemma i Sverige.

Ha en fin tisdag

BQ sa...

Heja Alba! Snart är du väl Cheers-Leader också - det ska ju vara väldigt fint att bli det har jag förstått. Dessa thunderstorms gör mig så otrygg, jag kan nog inte åka till er på våren. KRAM! M-a

Nena in da USandA sa...

mammaxtre: Vädret växlar så fort här och kan vara så otroligt intensivt, därför måste man hålla lite koll på det för att minska risken att bli överrumplad. Ha det gott!

BQ: Man vänjer sig, jag känner mig trygg numera och det skulle du nog också göra så låt inte rädslan hindra dig - välkommen! :)