17 juli 2009

Ännu mera trädgårdspynt...

Det är populärt att ha trädgårdsflaggor här; inte "vanliga" flaggor utan fantasifulla med djur, blommor, sjöar m.fl. motiv på och texter. Jag tyckte att det var ganska onödigt först men så föll jag för en färgglad blomflagga på Kohl's. Jag köpte den inte på en gång men efter ett par veckors moget övervägande åkte jag dit med kidsen för att köpa flaggan (ja, för hur mycket pynt kan man ha i rabatten utanför huset innan det blir kitschigt...?).

A och E sprang omkring och petade på allt och låtsasshoppade smycken bl.a. och allt tog en evig tid med E som tog liggpausar på golvet och kinkade när mamma blev otålig.
Medan vi snirklade oss fram i affären samlades mer eller mindre onödiga fynd på barnvagnen som till slut var ganska välfylld med trädgårdsflaggan tronande på toppen av suffletten. När vi banade oss väg mot kassan ville A ha ett par prinsessflip-flops och blev sur när jag sa nej och sprang iväg. Jag och småttisarna väntade på att hon skulle komma tillbaka men när E blev otålig och snurrade in sig i damkläderna började jag leta efter henne och blev orolig och ropade när jag inte såg henne.

"We are looking for A:s mom, please come to the Customer Service Center!" fick jag till svar och skyndade mot kundtjänsten. Och där stod min lilla A, omgiven av minst tio engagerade damer som såg mycket lättade ut när den efterlysta mamman dök upp och dottern kastade sig upp i hennes famn...

Utmattade tog vi oss sen till kassan och med ett långt kvitto i kassen styrde vi kosan hemåt. Väl hemma upptäckte jag att trädgårdsflaggan, som var syftet med shoppingtrippen, ramlat av från suffletten någon gång under det tumultartade Kohl's-besöket...
Det blev en dyr icke-flagga men härom dagen åkte jag tillbaka, med bara ett barn, och kunde trösta mig med att de hade 80% rabatt på trädgårdssakerna, även flaggorna.

Jag lovade tidigare att visa lite annat trädgårdspynt som jag samlat på mig, så håll till godo med den fluorescerande solen, grodan och sköldis (vi har f.ö. livs levande grodor i trädgården och har även hittat en riktig sköldpadda här)...

Nu ska jag göra som Skalman och lyssna på sovklockan - Good Night from the Housekeeper!

2 kommentarer:

BQ sa...

Vilken underbar shopping med ett fint slut! Själv håller jag på att sälja ihjäl mig...Säljer, mailar, sitter vid datorn, passar köptider osv och mitt i alltihopa måste jag hinna packa också. Det är ett eländes elände med alla prylar, vänta bara...Men kan man göra lite goda affärer så är det ju en liten tröst. Hoppas verkligen att jag hinner träffa er i Sverige. Men just nu börjar det se lite mörkt ut. Tiden krymper ihop. Välkomna till vår sommar!

Camilla sa...

Vilket äventyr den shoppingturen blev!
Men tur i oturen så fick du ju flaggan till rena vrakpriset med 80% rabatt!
Gillar skarpt solen som du har på bilden. Grodor är också trevliga. Seddan är det nog stopp, för mig ialla fall :)
Kram