15 juli 2009

Shakepeppning

Hemmafrun sliter med ett stelfruset vaniljglasspaket som är tänkt att vara en av ingredienserna i en svalkande milkshake till barnen.
Glassen är nästan omöjlig att få upp med den nya, vanligtvis effektiva skopan från Farberware så snabbt som den ivrige sonen vill. För att inte riskera att mamma ska tappa sugen hejar han på:

"Du är stark! Du är så stark, mamma. Så du KAN!!!"

Ja, med den supporten så kunde jag ju inte misslyckas utan bytte ut glasspaketet mot ett med ett mindre motspänstigt innehåll och så blev det en milkshake som slank ner direkt (eller två, för A gillade inte jordgubbssmaken från det nya paketet utan gav sin till E som slukade den lika snabbt som den första).

Det är härligt att bli peppad emellanåt men ibland får jag heja på mig själv för att orka slå på datorn på kvällen, eller peppa mig själv för att släpa mig upp till sängen...
"Upp och hoppa, iväg till sovrummet; tänk på att Lillis somnade tidigt och kommer att vakna tidigt, men att ni troligtvis får en lugn mysmorgon medans de två storisarna ligger och drar sig..."
Godnatt från Indiana! *Zzzz...*

2 kommentarer:

BQ sa...

Han är härlig E!! vanligtvis är det ju han som KAN - så det är roligt att han ser att även Mamma kan! Välkommen till Svedala förresten! Regnar i söder men vi har ganska fint i norr. Jag säljer prylar varje dag...www.blocket.se...

m family goes västerut sa...

Jag hejar ocksa pa dig!
Kan du handla lite pa Blocket at mig nar du ar hemma forresten??