11 juli 2009

Fed up with FedEx...

Idag har det varit 30 graders varm fuktighet och vi såg fram emot ett skönt dopp vid stranden. Tyvärr prickade vi in ett riktigt åskoväder - precis när vi kom fram till strandkanten och barnen skulle plurra i började det mullra, stora droppar började skvätta ner och A hann inte mer än doppa fötterna innan vi vände och sprang mot bilen och packade in oss under blixtarna, nyduschade och fina...
Men det blev en trevlig eftermiddag hos en av svenskfamiljerna istället.

Nu när värmen verkar ha återvänt (vi har haft lite burrväder med 20-25 grader någon vecka...) så har jag sett fram emot att få rigga vår lilla pool för ett svalkande dopp här hemma. Jag beställde allt på amazon.com och då kan det komma leveranser från olika ställen.

UPS levererade pool och underhållskit medan FedEx skulle leverera pump och överdrag idag fredag. På förmiddagen loggade jag in för att kolla hur långt paketen kommit och till min förvåning var det redan levererat till dörren, ett par timmar tidigare. De ringer alltid på dörren när de lämnar men ingen hade ringt på och några paket syntes inte till.

Jag ringde till FedEx och de skulle kontakta lokalkontoret och be chauffören visa var det var avlämnat etc och de skulle troligtvis höra av sig på måndag... *Gaaaah!* Hur oproffsigt får det bli? Hur kan man leverera till någon annan när adressen är rätt? Och vart har paketen tagit vägen? Om de är avlämnade någon annanstans, undrar om de är ärliga där och skickar hit dem? Och hur ska jag kunna bevisa att de aldrig kom hit om de inte återfinns?...

*Suck*... det känns som om det inte är meningen att vi ska få någon pool och om vi nånsin får till nån så blir den väl klar lagom tills skolan drar igång igen, nu när vi snart ska till Sverige...
(mutter, mutter... ) :(
Jo, tjenare...
(Bilder från fedex.com)

Inga kommentarer: