01 juli 2009

Pippi på pool + poolproblem

Jag har inte hunnit eller orkat peta på datorn på flera dagar, förutom att hitta info om pooler.
Jag tänker på pooler på dagen och drömmer om dem på natten...

Vi slet som galningar i helgen för att förbereda marken; tog bort gräs i en 5-meters diameter, jämnade till och lade på sand för fötternas skull. Sen skulle presenningen på och hela poolschabraket skulle sedan rullas ut och monteras, det tog sin lilla tid. Poolen såg verkligen stor ut och med ca 20 ton vatten som skulle i började vi tvivla på att poolfötterna verkligen skulle stå stadigt. Dessutom satt filterkopplingarna så högt upp att det inte gick att ha i mindre vatten, för barnens skull, utan 107 cm skulle det vara.

Påföljande natt sov jag dåligt då jag drömde att busfröt E (som frågade miljoner gånger om han fick komma i poolen när vi testade med lite vatten i; han stod på en stol för att komma högre upp) tog sig över kanten i ett obevakat ögonblick, druttade i och sedan inte bottnade... Dagen efter kändes det inte lika roligt längre och jag började fundera på andra, lägre lösningar. Men då finns det ju en liten i familjen som kanske kan komma över kanten istället; så högt eller lågt, det är dilemmat vi brottas med. Men det lutar åt en mindre där A&E bottnar men som ändå har för hög kant för ett barn att kliva över utan pall.

Ikväll har jag iaf rullat ihop poolen, borstat av presenningen, plastat in benen mm, dvs förberett poolen för återlämnande. Walmart tar förhoppningsvis tillbaka den, de brukar låta kunderna få lämna tillbaka även använda saker ifall man inte är nöjd inom 30 dagar, men poolen ville de se först. Så imorgon gör jag troligtvis ett försök att byta in den, om jag lyckas få med mig alla miljoner delar.
Wish me good luck! :)

Kanske blir det en sån här poolmodell istället, förhoppningsvis lite barnvänligare...

3 kommentarer:

m family goes västerut sa...

Good luck darling! See u.
(Jag som skulle sova...)

Anonym sa...

Inte lätt med 'poolerandet' ... ser att ni skall få lite regn och svalare framöver. Här skulle det också behövas regn, regn, regn. Ev. att det kan komma i helgen. Vi tänkte åka till Barsta Camping (några nätter) och göra en tur ut till Högbonden, Rotsidan etc.

Ha det sa bra i värmen
//ffm

Camilla sa...

Himmel, vilket stök! Hoppas att du hittar rätt pool innan säsongen är över ;)
Skämt åsido. Det är ju svårare när mått är i inches och feet. Jag skulle inte ha en aning om hur stora grejer är.

Lycka till

Camilla