09 juli 2009

Home Party

Long time no hear... Här är fett ös på dagarna och zoombieläge om kvällarna så det har inte funnits mycket tid och ork över till datorn. Men ikväll är hemmafrun i sitt esse igen, energiboostad av lite shopping! :D

En av de amerikanska grannhemmafruarna bjöd in till Home Party och jag, som varit på en massa olika hemma i Sverige, tyckte att det skulle bli spännande att få se hur det går till här.
Jag fick sällskap av en av de andra svenskorna och vi blev välkomnade med dryck (vin/cocktaildrink/läsk) och snacks. Sedan varvade representant från Lia Sophia smyckevisning med diverse små tävlingar innan det var dags att börja klämma på delar ur kollektionen och fylla i ordersedlarna... Det hela kändes proffsigt och väldigt amerikanskt, och om någon vecka visar det sig om hemmafrun gjorde några kap eller inte när fynden anländer...

Anländer till Sverige gör förresten vår familj om inte alltför lång tid och det börjar bli hög tid att boka hotell i Chicago, därför är det nu dags att försöka göra en bra deal på priceline.com där man kan ge ett bud på vad man max vill betala och sedan hoppas att något av hotellen nappar.
God shoppingnatt från Indiana!

2 kommentarer:

Camilla sa...

Tack för infon om priceline.
Såg reklamen för denna sajt när jag var i NJ förra året, men har sen glömt bort den.
Nu ska jag kolla om jag kan hitta ett hotellrum till bra pris & överraska T med en liten resa när jag åker över. Försenad födelsedagspresent :)
När åker ni?
Ska bli kul att se dina fynd på homepartyt.

Ha det gott.
Camilla

Nena in da USandA sa...

Hej, hoppas att du hittar nåt på priceline! Vi fick tag på ett fyrstjärningt hotell till ett bra pris, återstår att se om barnen får plats (man kan bara boka för två vuxna).
Vi åker nästa söndag, ska bli roligt.
Ha det! :)