30 juli 2009

SommarSverigeSemester

Long time no hear... det är minsann fullt upp att ha semester i hemlandet när man bara har tio dagar på sig att försöka göra så mycket som möjligt. Datorn har hängt med men hittills bara blivit använd för att sälja en barnvagn.

Nu börjar det dra ihop sig för återresa och resväskorna ska snart packas igen. Förhoppningsvis slarvar vi inte bort största resväskan igen på väg tillbaka, och när vi anlänt i den amerikanska vardagen slipper jag stå och fundera på varför kassörskan inte packar matkassarna (som jag för ett ögonblick gjorde samma dag vi anlände, när jag trotsade jetlagen och stressade iväg till mataffären på kvällen - ja, det blev lite jäktigt då det är så dålig service här; bara öppet till 21...) ;)

Det har varit härliga dagar med ca 22 grader och sol. Regnställen och stövlarna som packades ned tillsammans med fleecejackorna har fått ligga kvar oanvända och vi har hunnit njuta lite av den underbara sommarstaden Trosa och allt annat härligt vi hunnit med mellan varven.
Men, underbart är kort och så även den svenska sommaren...
Hörs av när jag är amerikansk hemmafru igen om några dagar!
Nattinatt från Sweden!

1 kommentar:

Camilla sa...

Hoppas att nii har haft tur med vädret när ni varit hemma på semester. Här nere i Kalmar har vi haft tur, nästan inget regn alls. Verkar som om molnen tar en annan rutt :)
Snart bär det av västerut för min del för att stanna i 3 mån. Tiden går sååå långsamt nu. Jag är väl otålig, men vill komma iväg NU!

Ha det gott