21 september 2010

Ur led är tiden...

...åtminstone i vissa butiker som ligger flera månader före tidtabell.
I junihettan förvånades jag över att bl.a. Hobby Lobby hade höstdekorationer till försäljning; i julihettan höjde jag på ögonen när de började plocka upp julsaker så smått och i augustihettan stod jag plötsligt framför en vägg av gröna (plast)granar och hyllmetrar med julpynt i kubik, sida vid sida med Halloweenpyntet...
Det var dock ingen rusning till juldekorationerna så man undrar ju lite varför de måste vara så tidigt ute att inte ens den mest inbitne julfantasten kan ha hunnit få julfeeling i sommarvärmen?

Men i septemberhettan (ja faktiskt, vi har ca 30 grader på dagarna; något jag dock inte märkte av i förra veckans feberfrossa inomhus med AC, förutom när jag frös så mycket att jag satte mig ute i solen med huvan på den tjockfordrade munkjackan uppdragen, fast det kändes ändå kallt...) kapitulerade jag till sist inför den massiva väggen av fantasifulla julband; det var 50% rabatt och vore ju ganska dumt att inte passa på när utbudet är som störst, när man nu är lite svag för vackra band... :)

Som tur var köpte jag inte så mycket att jag blev utrustad med Hobby Lobbys jättekasse med julmotiv (vilken jag tidigare hade sett en annan kund stå och svänga med utanför affären) nu blev det en vanlig kasse istället.

Jingle Bells - nu minner nattklockan om att det lackar mot läggdags - Nattis!

2 kommentarer:

m family goes västerut sa...

Heja heja. Julen har startat på IKEA. Men endast adventssaker såg jag, inga granar ännu... Puss på er!

Nena in da USandA sa...

m family: IKEA kan man lita på, rätt vad det är har de fullt julutbud! :) Men passa på för i början av dec har de reat ut allt och börjat plocka in vårsaker istället... Måste till IKEA här o köpa julmat om nån månad, har inte varit där sen vi var där i nov förra året!!
Miss u. Kramkram!