19 september 2010

Valstuga blev sjukstuga

"...hörs snart igen!" skrev jag så käckt senast, men det var innan jag däckade under i sjukstugan...
Innan vi blev sjuka så hade vi vallokal hemma; våra svenska grannar kom hit och vi bevittnade varandras valkuvert innan de åkte iväg med posten till Sverige. Man hade kunnat rösta på flera lokaler runtom i USA och många av dem hade dessutom förtryckta valsedlar, men det var smidigt att kunna poströsta och slippa resa. Det enda vi saknade lite var den högtidliga skärmen man brukar få gå in bakom därhemma, men det kompenserades av bekvämligheten att få rösta här hemma i köket.

Så var det ju Elias som fick lunginflammation men han blev snabbt kry av penicillinet (som jag fick lirka i honom morgon och kväll med hjälp av en dryck gjord av mjölk, glasschokladsås och så det oaptitliga penicillinet - varför måste det smaka så illa, även om det är hårdkamouflerat?)
När han var redo för skolan var det Alba som fick vara hemma en dag pga feber kvällen innan, men hon var jättepigg, visade det sig. Sen var det Gabis tur att krokna med hög feber i några dagar och jag själv hakade på med hög feber och halsont. Det var inte roligt att vara hemma med barn när man själv bara vill gå och vila. Mitt krassel höll i sig en vecka (idag är första dan jag känner att jag är ganska ok) och under den tiden däckade Alba i 40 grader och var hemma ons-fre den gångna veckan... och har i helgen betat av en väska med "Absent Work" plus den ordinarie veckoläxan - strongt jobbat!
Den enda som klarade sig från sjukdom den här gången var maken, vilket var tur för honom för han åkte Hope Ride igår och det hade han sett fram emot länge.

Nu ska jag lägga mig och jag hoppas att jag kan få vakna upp till en dag då alla känner att de mår bra och kan återgå till sina ordinarie måndagssysslor! Och är vi alla ok så skriver jag ett nytt inlägg om något helt annat. :)

5 kommentarer:

mammaxtre sa...

Vad trist och tråkigt ni har det. Krya på er!

Camilla sa...

Hoppas att ni har piggnat till nu och att sjukdomarna är över för denna gången. Tur att maken åtminstone höll sig frisk.

Ha det gott

Kram

Anonym sa...

Hoppas att ni nu är friska och får vara det ett tag framöver. Här har förkylningarna också börjat få fäste och Greta har varit halvrisig i två omgångar.....
Lite x-tra segt idag då vi inte kunde låta bli att valvaka natten som var, trots att vi borde nyttjat tiden till att sova, men nu får vi stå vårt kast, gäsp....
Kram från My

BQ sa...

Även här är det segt efter att ha bloggat och twittrat och hängt vid datorn hela sista valveckan. Nu är det spännande i Svedala!
Hade en tidig plan på Columbusbesök gågna 2 veckor...Med ert sjukfacit var det nog tur att jag slapp insjukna i USA...
Skönt höra att ni alla nu rest er!

Nena in da USandA sa...

mammaxtre: Tack, idag är första dan alla faktiskt är friska - skönt!

Camilla: Tack, det känns härligt att vara på g igen! Kram!

My: Småbarn o förkylningar som går runt är ingen hit... Hoppas att hon snart är pigg igen. Och att ni får sova lite idag. Tur att det bara är valvaka vart 4:e år! :) Kram

BQ: Ja, det är alltid extra risky när skolorna drar igång. Men vädret har varit helt enormt härligt; 30 grader dag, dryga 20 sent på kvällen... Hoppas att du hinner komma hit nåt senare i höst eller till våren. Vi hörs, kram!