27 juni 2009

Maskopiklubben

Den här veckan har A&E varit på Soccer Camp, i en nybörjarklass som kallas First Kicks. Det har varit en hel del gnäll på morgnarna när jag väckt dem och jag har fått frågan om varför de måste gå i fotbollsskola... Idag skulle ha varit den sista dan egentligen men eftersom måndagen åskade bort så ska de få en lektion imorgon istället och det hela ska avslutas med vattenkrig.

Eftersom de har blivit väckta tidigt (nåja, vid 8-snåret, men de små trynarna tar gärna igen sig någon timma till om de är lediga), så har jag varit lite "sträng" med sänggåendet och pushat på dem så att det inte skulle bli för sent (jag har inte lyckats alla kvällar, men skam den som ger sig...). T däremot är inte så insatt i hur trötta de är på morgnarna etc så han är lite softare, och detta faktum utnyttjas...

Ikväll t.ex. när T skulle natta A så hade hon viskat till sin far:

- Pappa, vi tar och leker med barbisarna först innan sagan! Jag har låst dörren så mamma kan inte komma in och om hon knackar på dörren så hoppar jag upp i sängen och så läser vi sagan!

Hmm... och här gick jag omkring och trodde att vi spelade med öppna kort, tala om att bli dragen vid näsan! :D

2 kommentarer:

Camilla sa...

Åh jisses, vilken slug liten tjej :)Hihi, hon försöker verkligen linda pappa runt lillfingret.
Lekte de med Barbie innan det blev dags för sagan?

Vattenkrig är verkligen passande i er värme, skönt med lite svalka.

Ha det gott

Anonym sa...

Ser att Elias tar igen sig mellan 'spelturerna' ...

+28 i skuggan (42 i solen) så vi ligger inte så långt efter er i värme bölja.

Kolla senaste på hemsidan!

/ffm