03 september 2009

Kan själv?

Vår envisa treåring ska göra allt själv, eftersom det inte finns något han inte klarar av, åtminstone inte innan han fått testa sin förmåga.

Idag berättade en trött Mrs Iyer på Preschool att min son blivit urarg när hon ville ta med honom på toa; han grät och slogs och kissade ner sig när hon till slut lät honom vara. Samma sak hände tre gånger. När vi sedan pratade med honom här hemma kom det fram att han vill gå själv på toa men att han kan inte säga det på engelska.
Vid kvällsbadet hade storasyster engelskalektion med honom och när jag kom upp till badrummet sa han nöjt "I want to go to the bathroom, myself!" med sin lustiga, grova "amerikanska" röst.

Nu hoppas jag bara att han kommer ihåg hur han ska säga imorgon, så att de stackars lärarna slipper fightas mer med honom. Och att han själv får känna sig nöjd med att han faktiskt kan själv, för det vet jag att han gör.
Plus att jag gärna slipper tvätta en extra maskin varje kväll...
Håll tummarna! :)

4 kommentarer:

Camilla sa...

Stackarn, vad frustrerande att inte kunna gora sig forstadd.
Tur att syrran kunde rycka in och gora en insats med spraket. Hoppas nu att han kommer ihag vad han ska saga.
Det ordnar sig nog.
Jag haller tummarna:)

Anonym sa...

Vi också håller tummarna!
//ffm

Nena in da USandA sa...

Tack för tumhållning; det gick lite bättre idag. Så länge det går framåt ska det väl gå riktigt bra till slut! :)

BQ sa...

M-a förstår E precis. Klart att han vill gå SJÄLV till toan! Hälsa honom att M-a VET att han KAN!