13 september 2009

Möt Madde!


Nu är det dags att presentera min nya kompis från Chicago för nu har jag äntligen provkört min Trek Madone 5.2 WSD... En cykel som ger löfte om många härliga mil på vägarna.

Tyvärr ger inte Ben och Flås något positivt bidrag än så länge, de verkar ha åkt på långsemester för jag fick en jobbig första tur. Att det blåste som katten (så fort jag kom ur en skogsdunge eller lämnade ett majsfält så friskade Mellanvästernvinden i) gjorde inte saken bättre och ingen medvind blev det heller på dagens tur, konstigt nog.

Men skam den som ger sig; jag vet att jag kommer att få det riktigt jobbigt i några månader framöver och jag kommer nog att vara arg på Madde emellanåt fast jag har mig själv att skylla som inte tränat nåt på flera år...

Nu ska jag vila benen... God natt från Gräsänkan!

Det visade sig att Village Cycle Center låg i Chicagos Old Town - en helmysig gammal (ursprungligen 1830) stadsdel med många restauranger och uteserveringar. Vi hade turen att hamna på den italienska restaurangen Topo Gigio som visade sig vara en av Chicagos topp tre och omöjlig att få bord hos om vi hade kommit senare... Tur för oss att vi hittade den, för maten, som vi åt på den mysiga bakgården, smakade underbart!

4 kommentarer:

BQ sa...

Blir SÅÅÅÅ sugen på Ch - Obamas city! Ska försöka hitta dit innan ni återvänder...

BQ sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Camilla sa...

Vilkn lacker hoj!!! Nu kan du ju frasa runt i stil, verkligen.
Det galler ju att passa pa nu innan vinter och kyla slar till.
Kram

Nena in da USandA sa...

BQ: Ja såklart att du måste!! Välkommen, när det nu blir!

Camilla: Tackar! Ja, jag njuter av sommarvärmen så länge det går och gärna på "Madde"! :)