11 september 2009

Snabblivstecken

Jag ringde till min engelskalärare idag, hon hade sökt mig ett par gånger för en vecka sedan. Hon sa att hon hade blivit orolig för att det hänt nåt eftersom hon inte hört av mig på ett tag. Jag kunde bara säga som det var, att jag har haft en sån späckad vecka att jag inte kom ihåg det under normal ringtid. Därför är det nog läge för en liten snabbuppdatering även här...

Det började i fredags när vi fick trevligt middagsbesök efter arbetsveckans slut.
På lördagen fyllde A fem år och på kvällen var det dags för en fantastisk kräftskiva hos en av svenskfamiljerna; förutom stort kalas med massor av godsaker bjöds det på en underbart varm kväll och natt som inbjöd till en sen kväll.
På söndagen var det dags för barnen att gå på piratkalas, som också hade varit en höjdare. Hemmafrun stannade dock hemma och snabbfixade matsäck och packning eftersom vi skulle dra till Chicago på minisemester direkt efter att de var klara.

Måndagen var röd dag, Labor Day, då många var lediga. T tog även ledig på tisdagen och vi kom tillbaka till vårt hem vid midnatt natten mot onsdag, så barnen fick vara hemma från preschool igår onsdag för att vila upp sig lite.

Chicago är en fantastisk stad som vi fick en liten aptitretare av.
Vi (jag) kollade in barnvagnar (berättar mer om det sen när projektet är i hamn) och så fick jag med en ny kompis hem (skriver mer om det efter att vi lärt känna varandra lite). Vi hamnade också, förstås, i några trevliga turistfällor, men även på ett oplanerat smultronställe.
Bilder kommer sen, har inte hunnit kolla in dem ännu och nu måste jag gå och lägga mig. Nattinatt från Nena i Indiana...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nyfiken på bilder och 'kompis'!!
//ffm

BQ sa...

VEM kan kompisen vara?! En ny cykel? För något mer levande borde det inte vara med tanke på att ni lämnar IN ibland...Är sååå nyfiken!
Surfar nu mobilt från G-is! Det trodde jag aldrig var möjligt. Världen når vildmarken!
Ch verkar spännande. Hoppas kunna åka dit medan ni är i IN. KRAM till alla!

Nena in da USandA sa...

ffm: Jag återkommer med mer info...

BQ: Kul att det går att surfa så fint i "obygden"!
Och du MÅSTE komma hit och hälsa på innan vi blir svenskar igen!! Då ska vi göra Chicago! :)