30 september 2009

Maskeradkalas

I lördags firade vi vår nyblivna 5-åring med ett maskeradkalas för ett dussin kids.
Det finns massor av partyattiraljer, kalasteman och div tillbehör mm att välja på här, så det kändes inte som att man behövde lida av idétorka inför kalasplanerandet. En kul detalj var ballongpaketet med tillhörande heliumtank som gjorde det lite extra festligt.

Det pysslades, röjdes i källaren (lekinrett, men jag vågade mig inte ner då det var världens holabaloo där nere - tack till de föräldrar som höll koll...), åts glasstårta från Cold Stone (med Dora Explorer som hade så mycket målarfärgsaktig dekoration att man lätt såg vilka som ätit av tårtan, som f.ö. var riktigt god).

Det hela avslutades traditionsenligt med en gammal hederlig, svensk fiskdamm med godis- och småsaksfyllda påsar. (Jag skötte fiskdammen och trodde att de blev besvikna eftersom det blev knäpptyst, men det visade sig att hela gänget satt i trappan och tryckte in godis allt vad de orkade...). A var helnöjd efteråt och det kändes som ett lyckat kalas.

Idag var jag på "MOPS" och vi fick lyssna till ett föredrag om kalasplanering, vilket var väldigt intressant... Regel nr 1 är, enligt föredragshållaren, att hålla det enkelt - Keep it simple! Och sen fick vi en lång lista på "Party Basics"...
Jättebra med idéer, men det kändes inte så väldigt enkelt längre.

Jag tror att jag ska ta och berätta lite mer om det imorgon för jag är alldeles för grymt trött för att orka tänka längre - Stay tuned!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vad tiden går fort. Lilla tjejen böjrar bli stor!
Brukar vara här o läsa ibland, men har varit dålig på att kommentera. Ska försöka bättra mig!
Kram från My

BQ sa...

Vilken JÄTTESÖT 5-åring! Mamma upp i dagen som 5 år...KRAM!
Ska ut och rensa i tädgården. Hela Sverige har sina första frostnätter nu, lagom till inträdet i oktober.

m family goes västerut sa...

Bra om du kan informera mig om the basics eftersom vi också ska planera snart.... Haha!!!

m family goes västerut sa...

BTW, mina killar var väldigt nöjda med kalaset! Särskilt med pruttkuddarna.

Nena in da USandA sa...

My: Roligt att höra ifrån dig! Har tänkt att jag ska mejla dig, har hört lite från T som varit i kontakt med T... Kul!
Vi hörs, kram/ Magdalena

BQ: Lycka till med trädgårdsjobbet! :)

L: Ja, pruttisar är en favorit här med... :D Återkommer om Basics!