16 september 2009

Strolling Chicago


När vi besökte Chicago bodde vi på Embassy Suites; ett trevligt hotell Downtown, med ett extra rum med bl.a. matbord - perfekt när man kommer tillbaka med tre trötta barn efter en heldag på stan och man inte ens orkar tänka på att gå på restaurang utan istället kan äta "hemma" i lugn och ro. De hade även en fantastisk frukostbuffé som ingick (vanligast här i USA är att det inte finns någon frukostservice alls, eller så är det en enkel frukost med typ en blaskig kopp kaffe och en muffins) där man även kunde beställa olika sorters omeletter som tillagades på begäran - mums!

Vi bodde nära The Magnificent Mile, en ganska exklusiv shoppingaveny. Den promenerade vi på eftersom jag skulle till en barnvagnsaffär som ligger där. Det var tur vi gick dit så att jag fick klämma lite på vagnen jag hade tänkt köpa, men aldrig sett i verkligheten, för den var inte heller bra... (Jag skickade förresten tillbaka min guldvagn som jag skrev om för några veckor sedan...) Jag kollade in andra vagnar också men de kändes för plastiga eller klumpiga. De sålde även Mountain Buggy Urban, den vagn jag hade innan men sålde när vi var i Sverige senast, och säljaren sa att det var den bästa...

Så nu, efter en noggrann marknadsundersökning, har vi blivit med en svart/vit "Urban Jungle" igen - den fjärde UJ:n (eller sjunde, om jag räknar med dubbelvagnarna) i ordningen.
Vad ska man säga? Gammal kärlek rostar aldrig, kanske. Jag är iaf helnöjd och har upptäckt ett smart sätt att sätta upp ryggstödet så att även Lillis är nöjd.

När vi var på The Magnificent Mile kom det in kall dimma, men det klarnade upp efter lunchen (som intogs på barnens favorit Rainforest Cafe) och det blev ett riktigt kalasväder när vi skulle gå till Navy Pier, en turistfälla som jag skriver om nästa gång... So long!

Jag tycker att det är så fascinerande med kontraster i en storstad; skyskrapor och små mysiga hus, sida vid sida...

2 kommentarer:

BQ sa...

Strolling Chicago...hiiiii....vad härligt det verkar! Och barnen de bara växer och växer. Vilka käcka globetrotters!

Nena in da USandA sa...

BQ: Ja, det var skoj! Och gick bra när vi hade sulkysar till alla tre och kunde gå snabbt. De gillade Chicago skarpt! :)