25 februari 2010

Dålig OS-koll so far...

Vi har haft svårt att hänga med i OS, trots bra TV-tider. Fokus här är naturligtvis på idrottsgrenar med amerikanskt intresse och SVT Play på internet kan vi inte se här pga sändningsrättigheter... (Precis som om TV Sportens reportage mm på svenska skulle intressera så många här... mutter, mutter...)
Men ikväll fick vi njuta av en riktigt spännande curlingmatch då de svenska herrarna på övertid lyckades sätta den sista stenen och därmed gick vidare till semifinal! Kul! Guldstafetten missade vi däremot men nattens hockeymatch Sve-Slo ska vi åtminstone spela in.

Nu ska jag inte gå och knyta mig, som jag ofta brukar efter att jag bloggat lite, utan gå ner i den obelysta källarskuffen under trappan, trotsa spindelskräcken och gräva nere i dagvattenbrunnen... för pumpflottören har hakat upp sig igen pga allt byggskrot som ligger där och pumpen bara går och går.
Kul, not. Men jag har gjort det förr och ikväll ska jag njuta av lyxen att maken håller i ficklampan åt mig så går det kanske lite snabbare... Om han lyckas slita sig från hockeyn... Ha det!

6 kommentarer:

mammaxtre sa...

Trist hockeymatch får jag lova att säga. Urdåligt kanske till och med.
Anar att du fick hjälp med ficklampan.
Ha det gott

BQ sa...

När jag följde den urspännande och fantastiska långa stafetten i går kväll så förstår jag inte all hockeyeufori.
Har inte sett en enda match och hoppades nästan att svenskarna skulle åka ur för jag blir så trött på alla sportsidor om hockey som jag måste bläddra förbi för att komma fram till sidan med de RIKTIGA hjältarna - våra SKIDÅKARE! Nu blev jag ju besannad på båda fronter...Att se våra 4 fantastiska skidkillar Richardsson, Olsson, Södergren och Hellner ta GULD var stort! Och Hellner - Olsson i förra guldloppet plus Kallas guld, Ferms guld mfl DET ÄR SVERIGE!! Sedan har vi ju Anja. Curling är helt OK. Det är en bra TV-sport. Tjejlaget är ju från Härnösand ursprungligen så jag håller tummarna för både tjejerna och det nya, unga killaget. Vilken precision!
Hoppas det funkade med djupdykningen i brunnen!

Katarina sa...

Jag har urdålig koll på vad som händer vad gäller OS.. Hör visas lite från spelen och på internet är allt avstängt pga av avsaknaden av rättigheter.

Det blir radion, den är ju super, men pga tidsskillnaden är det svårt att ha koll på när sporterna avlöper.

Ha de gott!

BQ sa...

Ps Björn från Storuman heter förstås Ferry och inte något annat...

Jenny sa...

Jag tycker nog ändå att amerikansk tv fått till hyfsta coverage av även de sporter där svenskarna har en chans, även om det är skridskor och snowboard (två värdelösa svenska sporter :-)) som får mest utrymme - av naturliga skäl kanske; dels är det sporter där amerikanarna är bra, och dels är det sporter som drar tittare och har man kommersiell tv så har man, suck. Tydligen är OS ett av de evenemang med striktast sändningsrättigheter, de är jättepetiga på hur och vad varje land får sända, vilket ju är lite trist.
Men på dagarna har amerikansk tv ändå visat skidor och skidskytte och en vaaaansiiiinnniiigt massa curling. Som ju just ikväll var extra roligt att se - Heja Sverige!! Kram!

Nena in da USandA sa...

mammaxtre: Hm, då missade jag inget då som inte orkade se matchen (maken hann skvallra om hur den slutade...). Det var det jag kände på mig när vi såg Henke i NYR-målet vid nyår då han släppte in fyra mål Rangers-målet under första perioden... för tydligen hade Slovakien sju skott mot mål varav fyra gick in... *suck*

BQ: Nämen BQ, hur kan du såga en av Sveriges paradsporter så?! :) Som du vet så är jag en stor hockeyentusiast men ibland tycker jag nog att Tre Kronor är lite väl upphaussade och kanske en smula oödmjuka när det gäller...
Nåväl, man kan kanske inte förvänta sig att de ska prenumerera på OS-guldet.
Och visst är skidlandslagets framgångar både ganska oväntade och helt fantastiska - jättekul!!!

Katarina: Ja då har ni samma problem som här om man vill se på OS... Tur att det finns andra media när man vill uppdatera sig lite!

Jenny: Vi har haft svårt att bevaka på dagarna men bra om de har sänt lite mer varierat än vad man kan se på kvällarna. Men just ikväll var det ju bara sååå underbart med den svenska curlingbevakningen!!! :D Kram!