18 maj 2010

Diskad iPod

Vår 2-åring kan nästan allting själv, såklart. Vi får snart inte göra någonting åt henne, hon tar t.ex. på sig blöjan själv (och då är det inte en byxblöja utan en med snibbar som hon krånglar på...) och hon klättrar upp i bilstolen på egen hand.

Det kan ju delvis vara skönt som förälder att bli lite avlastad emellanåt men det är inte alltid man uppskattar initiativen. Som när jag hade lagt makens iPod på diskbänken medan jag lagade mat med E (och försökte hinna läsa klart nåt på iPoden mellan varven) för att efter en liten stund bli upplyst av sonen: "Kolla Mamma, Lillis diskar pappas iPod! Får hon det?" Eeeh, skulle inte tro det...
T kunde bara konstatera att den var så väldiskad att många funktioner hade sköljts ur. Men idag är ordningen återställd och friden råder åter efter att den nya iPoden hittat hem och snällt utför allt den blir tillfrågad om.

Nu är det min tur att ladda batterierna inför morgondagen då jag och en hemmafrukollega ska köra ett heldagspass i shopping! Nattinatt!

4 kommentarer:

Katarina sa...

Hon ville väl bara vara hjälpsam! Men att diska Ipod, ja det har jag aldrig hört förut!

Hoppas den fungerar trots allt!

BQ sa...

Duktig sötnos!

mammaxtre sa...

Heldagspass i shopping, låter bra. Ha skoj och njut av dagen!

Nena in da USandA sa...

Katarina: Jo, hon är väldigt hjälpsam men denna gången hjälpte hon bara till att kortsluta kretsarna i den... Så vi fick köpa en ny som numera ligger på behörigt barnavstånd. Än så länge... :)

BQ: Jo, duktig för det mesta. Och denna gången lyckades hon dra en stol till diskhon och börja diska utan att jag märkte det, vilket ju var ganska skickligt!

mammaxtre: Tack! Shoppingpasset blev uppskjutet till imorgon fredag så då tänker jag ha trevligt! Ha det!:)