21 maj 2010

Lösa tänder


I tisdags morse, när det planerade shoppingpasset skulle äga rum, vaknade jag av att A kräktes på mig i sängen...
Hon tappade sin första tand för en månad sedan när hon borstade tänderna och var överlycklig då. Men nu är en till lös och då känns det inte lika bra tydligen, trots att tandfén var generös. Hon åt i princip ingenting i måndags och berättade sen att hon var rädd för att tanden skulle trilla ur och att hon därefter skulle tappa alla andra också så att hon skulle bli som en baby igen. Och äter man inget så mår man ju illa till slut, särskilt om man bälgar i sig vatten istället. Så hon fick vara hemma i tisdags och äta istället.
Mao så har jag lite shoppingrelaterat att hämta upp imorgon; bäst att gå o lägga sig med andra ord! :) Over and Out!

4 kommentarer:

mammaxtre sa...

Typsikt är dte första ord jag spontant får fram. Typiskt att det du såg fram emot inte blev av.

Ha det gott

Katarina sa...

Åhh, hoppas hon är bättre och att du får en ny lucka i almanackan för shopping passet!

BQ sa...

Jättesöt i glugg! Hälsa henne det från M-a. GLAD Pingst!

Nena in da USandA sa...

mammaxtre resp Katarina: Tack, vi tog igen shoppingpasset i fredags så jag är supernöjd! :)

BQ: Oj, har det varit Pingst? Hm, får nog ta o skaffa en svensk almanacka när jag kommer hem... Kram!