01 maj 2010

Spring Program på Valborg

Om jag inte blivit påmind om att det var Valborg imorgon hade jag aldrig kommit ihåg det för här finns ju inte den traditionen. Vi fick istället fira lite med att på kvällen kolla in skolans årliga stora Spring Program där alla elever från 2-åringarna i Preschool till de som ska examineras ut från Elementarys 6th grade uppträdde. Klassen för 2-4-åringarna var först ut och sjöng. Ja, några iaf, vår minsting t.ex. nöjde sig med att suga på nappen. Alla barnen var förvånansvärt disciplinerade och stod fint kvar på sina röda små plattor.

3-7-åringarna i A&E:s klass gjorde ett framträdande som byggde på en indianberättelse där alla barn var djur resp en "Creator". A var en kanin och E en skunk. (När jag först hörde att han skulle spela skunk trodde jag nästan att han fått den rollen eftersom det ibland händer en "olycka" p[ skolan men jag blev lättad när jag insåg att alla de yngsta pojkarna var skunkar... vad nu det beror på...)

När storasyskonen var klara med sin show var Lillis så pass otålig att vi var tvungna att avlägsna oss men vi hann glutta lite på klassens "graduates", dvs Kindergartnerbarn som till hösten går vidare till 1st grade. Alba var så ledsen eftersom hennes bästa vänner försvinner från klassen. Själv är hon född strax efter gränsen (1 aug) de sätter för att man ska få gå vidare och en av hennes bästisar är född i juli. Det tyckte även jag kändes lite sorgligt men samtidigt är det ju skönt för henne att få ett år till i lite lugnare tempo, hon är ju trots allt bara 5,5...

I natt var vi vakna (eller egentligen bara jag, resten sov som stockar) då ett kraftigt åskoväder drog förbi. Det varnas för mer plus översvämningar idag och inatt. Jag ska iväg på poolparty hemma hos en av svenskfamiljerna nu på em men poolen är som tur är inomhus...
Det är avtackningsdags för tre av svenskorna som lämnar oss nu i maj/juni. Efteråt ska vi gå på fin restaurang i stan, det ska bli trevligt men också lite sorgligt.
Förra helgen var killarna ute och roade sig i Indy, men att komma dit om man inte kör själv är svårt då det inte går att åka kollektivt och taxi finns inte heller så då återstod bara limoalternativet. Men ska det va så ska det och avtackning är det ju inte varje dag.
Vi tjejer stannar dock i stan och nöjer oss med att åka Mom's Taxi (minivan) istället... :)
Bye for now!

2 kommentarer:

Katarina sa...

Va trevligt och roligt det ser ut att ha varit på valborg.

Ursäkta, men lite typiskt karlar,, som åker stor bilen och ni tjejer åker Moms Taxi, men är dock säker på att ni haft minst lika roligt!

´Ser ut som sommaren är hos er nu?

Ha en bra dag!

Nena in da USandA sa...

Haha, ja de bangade inte för att åka flott...! Men när ingen känner för att köra så... Men mammataxin gick fint och vi hade väldans roligt och trevligt vi med!
Ja, det är grönt och varmt men har varit åskigt o regnigt denna helgen men det behövs ju också.
Ha det!