01 mars 2009

Bra och dåliga fynd...

Det är deklarationstider här och det är inget litet jobb utan det är ungefär en miljon uppgifter som ska in... och sen ska det deklareras i Sverige också, pust! T har suttit många timmar framför PC:n och svarat på frågor och skannat in dokument och för att han skulle få lite lugn och ro hemmavid så har jag och barnen varit ute och fyndat. Trodde jag iallafall.

En stor elektronikkedja som finns över hela USA har gått i kk och de har successivt sänkt priserna. När vi kom dit hade de bra pris på en bärbar Sony-DVD som är kanonbra. Toppen, då kan vi ha en till i bilen så slipper det bli slagsmål om den enda fungerande! Det var lite stressigt att ha med sig hela gänget, man får inte så mycket tid att tänka efter. A blev akut kissnödig också och eftersom de stängt av halva butiken, bl.a. där toaletterna finns, så kunde vi inte komma dit. Istället skyndade vi in på djurvaruhuset bredvid och lånade the restroom och när A var klar så fanns det ju massor av skoj att kolla in, bl.a. fiskar på burk och katter. Hundvalpar, som vi har sett i andra djuraffärer, hade de inte i denna butik. Men massor med hundsaker fanns, bl.a. kläder för alla tillfällen och som var klart dyrare än barnkläder. A tyckte att vi kunde köpa en garderob till hennes hundmamma Lovisa.

Några hundkläder blev det inte men dvd-spelaren fick följa med hem som ett fyndat impulsköp.
När barnen lagt sig skulle jag leta fram ett hack på Internet - det är så man låser upp regionskodade dvd-spelare så att de blir regionsfria, annars kan man bara se nordamerikanska DVD:er. Det finns hack för i princip alla modeller, men tror ni att det fanns för Sonyn? Nä, bara en massa förtvivlade inlägg från folk som gått på samma nit... den går inte att låsa upp och går inte att lämna tillbaka då det är konkursutförsäljning. Vad göra? Efter en förstörd natt då jag blev sittandes sent framför datorn och envist vägrade att inse fakta, gav jag upp och åkte nästa dag och köpte några amerikanska dvd-filmer. Och lite till. Blev det ett fyndigt köp totalt sett? Knappast... :(

Jag får trösta mig med den sista tidens bästa köp:
Fisher-Price-elefanttåget med musik, för 50 cent. Tut-Tuut...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!
Hittade din blogg alldeles nyss och har ögnat igenom den.
Så spännande att få följa med er i ert vardagsliv.
Vi, mannen och jag, har bilat runt en del i US och vi längtar ofta tillbaka, väldigt ofta!
Ihöstas bilade vi bl.a runt i Indiana på vår väg till Louisville.
Är ni många svenskar i Indiana, bor ni spridda omkring, umgås ni mycket med svenskar??
Ja, frågorna är många.
Som sagt, jätteroligt att läsa och jag kommer att följa din blogg.
Ha det riktigt bra, hälsar Inger.

m family goes västerut sa...

Vaddå 50 cent? Vardå??

Nena in da USandA sa...

Hej Inger,
vad roligt att du har hittat till min blogg!
Om du mejlar mig så kan jag berätta lite mera och svara på dina frågor, nena.indausanda@gmail.com.
Hej så länge! :)