04 mars 2009

Läge att städa ur...

Ett snabbinlägg kommer här - jag är så trött så jag inte vet om jag lever men eftersom jag skriver så gör jag väl det... tror jag. Har inte hunnit peta på PC:n på två dygn så abstinensen är svår; har haft en febrig A hemma i två dagar men nu verkar hon ok, tack och lov.

Igår fick jag lov att ta med hela gänget till Greenwood, utanför Indianapolis, där vi skulle hämta vår tre månader gamla Superflinga (bilen alltså) som varit inlagd hos bildoktorn i en hel månad pga värmeproblem. Gick faktiskt riktigt bra att åka med alla och vi hade en rolig utflykt, även lite skruttig A.
Idag var E på förskolan, trots mycket starka protester i morse, och jag lovade honom att vi skulle komma och hämta tidigt på em. Det löftet hade jag kunnat infria om jag bara var lite mer ordningsam. Jag hittade inte bilnyckeln, och eftersom vi hämtade Super igår så hade jag häktat på reservnyckeln på min bilnyckel för att inte slarva bort den, så båda nycklarna var alltså borta. Jag letade på självklara ställen, som t.ex. två gånger i min handväska, i jackfickor, kollade krokar osv. Utökade letandet till att kolla barnens rum (det sitter en rolig liten ficklampa på knippan som kan locka till lek om den hamnar i orätta händer...), i lådor, sängar, överallt... När en timma hade gått till letande och jag höll på att svettas ihjäl i min dunjacka, började jag kolla frysen, kylen och andra udda ställen där man i disträa tillstånd kanske lägger ifrån sig fel sak.
Gav till slut upp och ringde T och sa att han måste hämta E bums, samtidigt som andra handen krafsade i handväskan för tredje gången - och fick napp... Jag blev inte så jätteglad över upptäckten just då, mest arg och irriterad på mig själv och den dumma väskan som kunde dölja en stor knippa trots sin litenhet... Skönt att vi kom iväg iaf och det tyckte tjejerna också som suttit och väntat i bilen (med DVD-underhållning av mitt icke-fynd).

Två jobbigt sena, barnpigga kvällar i rad och ca två veckors upphackad nattsömn från förkylda napptappare, mardrömmare och nattvandrare; hade jag ett kungarike skulle jag byta det mot ett par dygns ostörd sömn. Så vad gör jag här då? PC-abstinens som sagt men nu ska jag verkligen gå upp och hit the hay och hålla en naiv tumme för att man slipper bli väckt en gång i timman... Sleep tight from Indiana! Zzzz...

Inga kommentarer: